۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

اختصاصی صدای بورس:

پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ کف و سقف ریزش شاخص تا پایان زمستان

بورس روح و شعور دارد؛ به هرگونه اظهارنظر واکنش نشان می دهد
پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ کف و سقف ریزش شاخص تا پایان زمستان

ماه های آینده با توجه به شرایط بازار سرمایه، به نظر می‌رسد نوسان گیری رشد داشته باشد حتی اگر انکار هم شود نباید این واقعیت تلخ را نادیده گرفت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس امروز با ۲۰ هزار و ۷۵۰ واحد ریزیش در کانال یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحدی به معاملات خود پایان داد.

محمدهادی بحرالعلوم، مدیر سرمایه‌گذاری هلدینگ بهسازان در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: نرخ دلار، نرخ سود بانکی، بهره بین بانکی، سیاست های خارجی و ملاحظات بودجه ۱۴۰۰، ۵ عاملی هستند که درحال حاضر تحلیل گر بر اساس آن می‌تواند روند بازار را تحلیل کند، با توجه به آن که  آثار و ارقام این عوامل مشخص نیست نمی‌توان تحلیل دقیقی ارائه داد و عجالتا می‌توان کف و سقف کانال را در نظر گرفت.

وی افزود: کفی که هم اکنون برای شاخص کل بورس می‌توان در نظر داشت محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد است و با عنایت به بلاتکلیفی هایی که در شاخصه های واقعیات اقتصادی وجود دارد اگر مقاومت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را بشکند تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و حتی تا ۹۵۰ هزار واحد نیز امکان ریزش وجود دارد.

سقف آرزوهای بازار سرمایه
این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: سقفی که فعلا برای شاخص کل بورس می توان در نظر گرفت محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است، این رقم در زمان اوج بازار، رقم  کف شاخص کل بورس عنوان می‌شد و اکنون به سقف آرزوهای بسیاری افراد در بازار سرمایه تبدیل شده است.

وی در ارتباط با تحلیل بازار امروز بیان کرد: بازار امروز نشانی از مجموعه اتفاقات شامل هیجان و اضطراب و نگاه به بزرگتر ها بود.بازار ملتهب و منفی شروع شد نمادهایی همچون شپنا، شستا در تلاش برای مثبت ماندن چندان موفق نبودند و بازار با رنگ قرمز و لکه هایی سبز رنگ به اندازه انگشتان دست پایان یافت.

بحرالعلوم تصریح کرد: مفهوم بازیگر این روزها در بازار سرمایه زیاد شنیده می‌شود. این بازیگران توانسته اند مسیر خود را از کلیت بازار جدا کنند.

 این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار در طی ماه های آینده نوسان خواهد داشت و بازی را برای غیر حرفه‌ای ها سخت خواهد کرد، سهامداران خرد ترجیحا منابع خود را به صندوقهای سرمایه گذاری یا شرکتهای سبدگردانی مجاز بسپارند، چه خوشمان بیاید و چه نه، بازی بازار سرمایه بازی بزرگان است و سهامداران خرد برای در امان ماندن از آسیب های احتمالی باید مراقب باشند.

واقعیت تلخی که باید در نظر گرفت

وی افزود: ماه های آینده با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه به نظر می‌رسد دیدگاه نوسان گیری پررونق تر از دید سرمایه گذاری باشد و نباید این واقعیت را نادیده گرفت.

بحرالعلوم در آخر گفت: می باید به بازار سرمایه به شکل موجود زنده نگریسته شود بنوعی می‌توان گفت بازار، روح و شعور دارد. بورس بر هر گونه اظهار نظر، مصاحبه و یا دستورالعملی واکنش نشان می‌دهد. بنابراین هرگونه نظارت بر بازار سرمایه نیز به جای تحکم و خطابه باید در قالب سازکار عالمانه و دقیق پیاده سازی شود.

محبوبه قرمزچشمه

بیشتر بخوانید:
رئیس جدید سازمان بورس مشخص شد
مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۷ بهمن ۹۹

کد خبر 427260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =