تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی

یک منبع آگاه در کمیسیون تلفیق با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارها ۲۵ هزار میلیارد تومان اضافه شد، گفت: در تبصره چهارده ۱۸ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت پیش بینی شده است.

به گزارش صدای بورس، یک عضو آگاه در کمیسیون تلفیق، با بیان اینکه در یکی از بندهای تبصره ۱۴ لایحه بودجه، ۱۸ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار قرار داده شده است، تشریح کرد: برای تخصیص این بودجه تمام استان‌ها بر اساس تعداد شهرستان و شهر محروم مصوب شورای امنیت سرانه دریافت می‌کنند به عنوان نمونه در استان سیستان و بلوچستان که شهر و روستای محروم بیشتری دارد حدود ۱,۴۰۰ میلیارد تومان و در استان سمنان که محرومیت کمتری دارد حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار می‌گیرد و این پول با نظارت نماینده برای پروژه‌های عمرانی صرف می‌شود.

وی ادامه داد: یارانه نقدی در سال آتی در سه پله تنظیم شد. به این معنی که مردم سه دسته می‌شوند یک دسته تنها یارانه نقدی می‌گیرند یک دسته دیگر یارانه نقدی و معیشتی بنزین را می‌گیرند و دسته سوم یارانه نقدی، یارانه معیشتی بنزین و یارانه معیشتی کرونا را دریافت می‌کنند بنابر آخرین تصمیم قرار است یارانه این سه دسته از یکدیگر متفاوت باشد.

این منبع آگاه در باره بند دیگری در تبصره ۱۴ که مربوط به اشتغال و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و حمل و نقل ریلی است، گفت: در این تبصره رقم پیشنهادی تخصیص از ۷ هزار میلیارد تومان به ۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: این بودجه بین چند وزارتخانه و دستگاه بزرگ مانند وزارت صنعت، معدن تجارت وزارت راه و شهرسازی، معاونت علمی و.. تقسیم شده و به تسهیلات ارزان قیمت برای کسب و کارها تبدیل خواهد شد که معمولاً به صنایع بزرگ خواهد رسید.

منبع: مهر

کد خبر 427256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =