«پالایش» در آستانه فتح کانال جدید

صندوق پالایشی یکم چند روزی است روند رو به رشدی پیدا کرده است و در این مسیر به خاطر دامنه نوسان ۱۰ درصدی خود به سرعت در حال رشد است.

به گزارش صدای بورس، «پالایش» بعد از یک سقوط و ایجاد ضرر تقریبا ۵۰ درصدی برای خریداران خود چند روزی است تغییر مسیر داده و در حال رشد قیمت است. نکته‌ای که بسیاری از فعالان بازار را نگران کرده است رشد زیاد این سهم بدون توجه به ارزش ذاتی آن است. امروز NAV «پالایش» به ۶۷,۵۲۹ ریال رسید که تقریبا ۲۰ درصد کمتر از قیمت پایانی است و می‌تواند نشانه‌ای از وجود رفتار هیجانی و حباب در قیمت فعلی باشد. امروز «پالایش» روز را با کاهش قیمت شروع کرد اما بعد از ۱۵ دقیقه به صف خرید نشست. 

در مجموع ۵۰ میلیون سهم با ارزش ۴،۰۵۶ میلیار ریال معامله شد و قیمت پایانی با بیش از ۷ درصد افزایش به ۷۹,۸۷۰ ریال رسید. این حجم از معامله دو برارمیانگین ماهانه نماد است و می‌تواند به عنوان حجم مشکوک در نظر گرفته شود. با توجه به حضور یک درصدی حقوقی‌ها در سمت خرید و مشارکت ۲ درصدی آنها در سمت فروش امروز شاهد ورود ۵۰ میلیارد پول حقیقی به سهم بودیم.

براساس قیمت پایانی ارزش بسته‌های ۳۰۰ واحدی ۲۳،۹۶۱،۰۰۰ ریال و ارزش بسته‌های ۵۰۰ واحدی ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال براورد می‌شود. این قیمت‌ها حاکی از ضرر ۲۰ درصدی خریداران صندوق از شهریور ماه تا کنون است.

کد خبر 427140

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صف خرید «پالایش»

    صف خرید «پالایش»

    چند روز پیش این نماد یکی از منفورترین نمادهای بازار بود و کمتر کسی انتظار داشت به این زودی‌ها صف خرید را تجربه کند.

  • صف خرید «پالایش» غیب شد

    صف خرید «پالایش» غیب شد

    بعد از چند روز رشد سریع صندوق پالایشی یکم امروز با افزایش عرضه روبرو شد اما کماکان در بازه مثبت باقی ماند.

  • دارای سوم نمی‌آید!

    دارای سوم نمی‌آید!

    سومین صندوق واسطه‌گری مالی فعلا عرضه نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =