پیش بینی ارزهای جهانی در هفته پیش رو

تغییرات سیاسی و تصمیمات بانک‌های مرکزی کشورها تاثیر زیادی بر روند ارزهای جهانی دارند.علی حیدری کارشناس اقتصاد در یادداشت اختصاصی برای صدای بورس به پیش بینی تاثیر این اتفاقات در بازه زمانی ۶ تا ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ پرداخته است.

به گزارش صدای بورس،  حرکت بازار ارز بر مبنای احتمالات می باشد از این رو این تحلیل قطعی نیست و تابع شرایط زمانی و مکانی است و جنبه آموزشی ندارد! تمام زمان های ارائه شده به وقت ایران است.

رییس جمهور جدید ایالات متحده پس از روی کار آمدن بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری را پیشنهاد داد، این بسته حمایت لازم جمهوری خواهان را در کنگره دریافت خواهد کرد؛ بنابراین اخبار و شایعات جانبی درباره تحولات بسته محرک اقتصادی بایدن نقش مهمی در نوسان دلارامریکا در بازار خواهد داشت. در کنار پیگیری این خبر فعالان بازار ارز بین الملل ( فارکس ) خبرها و تحلیل های زیر را نیز ملاک قرار میدهند:‌

دوشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۲:۱۵ ظهر: سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لگارد بیش از هر شخص دیگری توانایی تاثیرگذاری بر ارزش یورو را دارد. او از نوامبر ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۷ این سمت را خواهد داشت. این احتمال هست که حداقل تا مارس ۲۰۲۲ تغییری در سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا روی ندهد اما اگر لگارد از چشم انداز مثبت و خوش بینی اقتصادی سخن بگوید یعنی یورو وارد مرحله صعود می شود در غیر اینصورت نزول در انتظار یورو است.

سه شنبه ۷ بهمن ساعت ۳:۲۰ بامداد: بانک مرکزی ژاپن این گزارش را سالی هشت بار منتشر می کند ولی تا ۱۴ بار در سال هم می رسد! هدف از این گزارشات بیان تجزیه و تحلیل تحولات اقتصادی ژاپن است. به زبان ساده اگر این صورت جلسه چشم انداز مثبت از اقتصاد ژاپن ارائه دهد صعود ین ژاپن محتمل است. در غیراینصورت ین با نزول همراه می باشد.

چهارشنبه ۸ بهمن ساعت ۴:۰۰ بامداد: شاخص قیمت مصرف کننده CPI را بانک مرکزی استرالیا منتشر و اداره آمار استرالیا آن را باز نشر می کند. CPI شاخص اصلی اندازه گیری تورم است، روند مثبت این شاخص یعنی صعود دلاراسترالیا (AUD ) در غیراینصورت دلاراسترالیا یا آزی ( Aussie) به سمت نزول می رود.

چهارشنبه ۸ بهمن ساعت ۲۲:۳۰ شب: مانند سایر بانک های مرکزی، فدرال رزو ایالات متحده تعیین کننده نرخ بهره است. در این جلسه احتمالن این بانک نرخ بهره را تعییر نمی دهد پس پیشنهاد می کنم به لحن بیان FOMC ( فدرال رزو) تمرکز کنید. در این لحظه بازار دلارامریکا نوسانات شدیدی دارد.. پس ز انتشار بیانیه FOMC روند کوتاه مدت دلار مشخص می شود.

پنج شنبه ۹ بهمن ساعت ۱۷:۰۰ عصر: تولید ناخالص داخلی GDP امریکا، اثر بالایی بر روند دلار دارد، رشد GDP نشان از صعود دلار امریکا و نزول تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بمنزله کاهش دلار است.

جمعه ۱۰ بهمن ساعت ۱۷:۰۰ عصر: تولید ناخالص داخلی را اداره آمار کانادا منتشر می کند، هر نوع نوسان این خبر اثر لحظه ای زیادی بر دلارکانادا خواهد گذاشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی جفت ارزها:

تحلیل تکنیکال EURUSD :‌ در یک جمله روند این جفت ارز صعودی است و چشم انداز میان مدت سرمایه گذاران دستیابی به TP یا هدف قیمتی  ۱.۲۴۱۰ می باشد. اما رسیدن به این قیمت بدلیل اخبار و شایعات کرونا ممکن است زمان بر باشد. البته این جفت ارز به اوج دو سال قبل یعنی ۱.۲۳۵۰ نیز رسیدند. نمودار هفتگی این جفت ارز نشان از تردید خریداران است. درصورت عبور از قیمت ۱.۲۲۲۰ یورو دلار می توانند تا محدوده ۱.۲۳۰۰ و ۱.۲۳۵۰ رشد کنند. و در صورت شکشت عدد ۱.۲۰۶۴ تا محدوده قیمت ۱.۲۰۱۰ کاهش قیمت خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال GBPUSD: همزمان با احتمال افزایش قرنطینه در انگلستان ولی پیشرفت این کشور درباره واکسن کرونا امید و تردیدهایی ایجاد کرده که بازار پوند را نوسانی تر می کند ولی بوریس جانسون نخست وزیر همزمان بر کاهش مرگ و میر و کاهش قرنطینه شهرها تمرکز دارد تا برای انتخابات پیش رو مبارزات سودمندی داشته باشد. نمودار روزانه این جفت ارز نشان از اشباع خرید overbought است. در صورت عبور قیمت از ۱.۳۷۴۴ این جفت ارز تا ۱.۳۸۰۴ سپس ۱.۴۰۰۴ صعود خواهند داشت در صورت شکست قیمت ۱.۳۶۱۴ اهداف قیمتی ۱.۳۵۱۴ سپس ۱.۳۵۵۴ حتی ۱.۳۳۲۴ نزول قیمت محتمل است.

تحلیل تکنیکال GOLD : با روی کارآمدن بایدن می توان از اونس طلا در بازار بین الملل در مجموع انتظار صعود داشت ولی این هفته سرمایه گذاران طلا به اخبار واکسن کرونا، عملکرد دو حزب اصلی امریکا درباره بسته محرک اقتصادی توجه خاصی دارند. نمودار روزانه انس از روند نزولی حکایت می کند در صورت تداوم نزول اهداف قیمتی ۱۸۰۰ و ۱۷۷۴ دلار ملاک سرمایه گذاران بین المللی است. و با احتمال صعود TP یا محدوده سود ۱۸۸۴ سپس ۱۹۰۴ و حتی ۱۹۶۴ دور از تصور نیست.

تحلیل تکنیکال AUDUSD : برای هفته پیش رو احتمال اصلاح قیمت تا ۰.۷۶۴۴ وجود دارد ادامه تنش اقتصادی بین چین و استرالیا احتمال اصلاح قیمت را تقویت می کند با احتمال کاهش قیمت بیشتر رسیدن به عدد ۰.۷۵۰۴ غیر ممکن نیست ولی در صورت صعود قیمت سود ۰.۷۸۲۴ ملاک سفته بازان این جفت ارز است.

تحلیل تکنیکال USDJPY : این هفته انتظار نوسان مشخص از این جفت ارز ندارم. با صورت عبور از قیمت ۱۰۳.۹۴ کسب سود ۱۰۴.۴۴ و حتی ۱۰۵.۵۴ محتمل است البته بستگی به رویکرد بانک مرکزی امریکا نیز دارد و با کاهش قیمت حد سود یا TP ۱۰۳.۰۴ و حتی ۱۰۲.۸۴ ملاک سفته بازارن بین المللی این جفت ارز است.

علی حیدری کارشناس اقتصادی

کد خبر 427033

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رقبای جدید بورس/ فارکس و بیت‌کوین جای بورس را می‌گیرند؟

    رقبای جدید بورس/ فارکس و بیت‌کوین جای بورس را می‌گیرند؟

    بسیاری از سهامداران با توجه به ریزش‌های اخیر بازار سهام برای جبران زیان خود به سمت بازارهایی چون فارکس و کریپتو گرایش پیدا کرده‌اند، اما آیا این بازارها برای جبران ضرر بورس مناسبند؟

  • بازار فارکس چه مزایا و معایبی دارد؟

    بازار فارکس چه مزایا و معایبی دارد؟

    این بازار یکی از رو به رشدترین بازارهای مالی جهان است که در حال حاضر ارزش آن حدود ۲۸۰ تریلیون دلار تخمین زده می شود. این میزان حدود ۱۰ برابر ارزش نمادهای لیست شده در شاخص اس اند پی ۵۰۰ بورس وال استریت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =