موج جدید بیماری کرونا یعنی تعطیلی کسب و کارها

رئیس جمهور، کاهش آمار فوتی ها را به دنبال تلاش و همکاری همگانی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کارنامه غرور آفرینی برای ملت و دولت ایران در روند مقابله با بیماری کرونا دانست و در عین حال، بر ضرورت تشدید نظارت ها برای جلوگیری از موج جدید شیوع بیماری در کشور تاکید کرد.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی، رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: موج جدید بیماری کرونا در کشور،  به معنای تعطیلی بخشی از کسب و کارها، ایجاد مشکلات جدید در جامعه و اخلال در انجام خدمات رسانی به مردم است و باید با تشدید نظارت ها و تلاشی همگانی، بکوشیم کشور با موج جدید این بیماری مواجه نشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه حدود یک سال از ویروس کرونا به کشور سپری شده است و در این مدت با سختی و مشکلات فراوانی مواجه بودیم، اظهار داشت: همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و مراقبت‌های خود را ادامه دهیم این ویروس و بیماری واگیر و عالم‌گیر جان بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را گرفته است و معلوم نیست که روند مرگ و میرها تا چه زمانی ادامه پیدا کند، لذا باید همچنان مراقبت کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمار دو رقمی فوت عزیزانمان، آمار کمی نیست و  باید روندی کاهشی این آمار تداوم یابد، گفت: در شماری از استان ها روند کاهشی آمار بیماران و فوتی ها متوقف و در برخی موارد نیز شاهد افزایش بیماران و بویژه ابتلا جوانان و نوجوانان هستیم که این باعث نگرانی است و همه باید به دقت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

روحانی دستاوردهای مقابله با ویروس کرونا در کشورمان را برای ملت و دولت ایران، غرورآفرین دانست و اظهار داشت: در یکسال گذشته کادر درمان، بسیج، سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌ها در کنار هم در مسیر مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند و با اقدامات انجام شده در یکی دو هفته اخیر، آمار فوتی‌ها در کشورمان کاهش یافته است. لذا از همه آنهایی که دست‌اندرکار این کار سنگین و بزرگ بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

روحانی تصریح کرد: نباید بخاطر کاهشی شدن مرگ و میرها، مسیر عادی‌سازی در رفتارهای خانوادگی و اجتماعی انجام شود چرا که همچنان این نگرانی وجود دارد که مجدداً شاهد روند صعودی این بیماری باشیم و چنانچه مراقبت نکنیم ممکن است با ویروس جهش‌یافته مواجه شویم.

رئیس جمهور گفت: حداقل باید در پنج الی شش ماه آینده با دقت مراعات پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا روند واکسیناسیون انجام شود.

روحانی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها، گفت: صرفاً بیان تذکر و مطلب در رسانه‌ها کفایت نمی‌کند و بایستی بخش نظارتی را هم تشدید کرد و در این راستا از طریق اپلیکیشن‌ها می‌توان نظارت‌ها را در خصوص رفت و آمدها و ترددها تشدید کرد. همچنان که قرارگاه هم می‌تواند با اپلیکیشن‌های موجود سفرهای بین شهری مبتلایان به بیماری را کنترل کند و این کار ضروری و لازم است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از مجموع گزارش امروز چنین احساس می‌شود که ویروس کرونا در سطح جهان تضعیف نشده است بلکه برعکس بیماری‌زایی، سرایت و خطر آن بیشتر هم شده است و چنانچه که کوچکترین غفلت و اهمالی برای چند روز انجام شود، شاهد موج دیگری خواهیم بود.

روحانی تأکید کرد: برای اینکه ویروس جدید از اروپا و آفریقا به کشور وارد نشود، لازم است فرودگاه‌ها و همه مبادی ورودی کشور به دقت کنترل شود تا ویروس جدید وارد کشور نشود.

رئیس جمهور گفت: همچنان باید با قاطعیت از تجمع ها و تردد های غیرضرور جلوگیری شود و هیچ‌چیز نباید ما را از این کار باز دارد چرا که یک وظیفه قانونی، ملی و شرعی است.

روحانی با بیان اینکه در زمینه واکسن‌های داخلی و خارجی اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار داشت: در زمینه واکسن داخلی، اوایل سال آینده سه واکسن برکت، رازی و پاستور را خواهیم داشت و در خصوص واکسن خارجی تا پایان امسال غیر از سهمیه واکسن کواکس، در تلاش هستیم از جاهای دیگر هم تهیه کنیم و تمام تلاش‌ها بر این است که در ماه جاری واکسیناسیون در کشور انجام شود.

منبع: پایگاه خبری ریاست جمهوری

کد خبر 426952

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =