بیت کوین هیولای برق خوار است؟ آلودگی هوا از دزدی برق است؟

نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق گفت: بیت کوین نیم درصد از میزان برق تولید شده در صنعت برق کشور را مصرف می‌کند.

به گزارش صدای بورس، آلودگی ها به بیت کوین ربط داده می‌شود و این طور تحلیل می‌شود که به دلیل جایگزینی مازوت به جای گاز به عنوان سوخت جایگزین کارخانجات تولید برق، این روزها شاهد آلودگی شدید هوا در کلان شهرهایی همچون تهران هستیم. این موضوع  توسط تولیدکنندگان برق تهران رد شد و میزان مصرف برق بیت کوین را  چه به صورت قانوی و چه به صورت غیر قانونی در حدود نیم درصد اعلام کرد.

 ابراهیم خوش‌گفتار نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد:  در سه ماه زمستان مشکل تولید برق نداریم. به طور کلی میزان مصرف برق کشور از پاییز تا آخر فروردین در شبکه ثابت و بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از آن استفاده می شود این در حالی است که  کل شبکه ۷۰ هزار مگاوات برق تولید می کند.

وی افزود: در تابستان در حدود ۴۰۰ ساعت مشکل برق داریم که برای آن باید فکری اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید:
گِره فولاد از کسری بودجه است/ تیرخلاص رئیس جمهور به رزم حسینی

بیت کوین نسوزاند!

نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق  در ارتباط با ارتباط دادن بیت کوین با آلودگی هوا بیان کرد: در زمستان همواره مشکل کمبود گاز است و برای جبران آن از سوخت جایگزین که مازوت است استفاده می شود.  بیت کوین در مجموع  ۳۰۰ مگاوات برابر با  نیم درصد از برق شبکه را به صورت قانونی و غیر قانوین مصرف می کند و این میزان تاثیری آنچنانی بر برق به خصوص در زمستان ندارد.

وی گفت: میزان بهره وری در نیروگاه ها ۳۷ درصد است و این میزان در دنیا ۶۰ درصد است در کشور ما متاسفانه  انرژی ارزشی ندارد و این  مشکل به اقتصاد ملی باز می گردد. صادرات یک متر مکعب گاز ۲۰ سنت و مصرف داخلی آن ۵ تومان است با این شرایط مشخص است که شرکت ها و کاخانجات ارزش چندانی برای انرژی قائل نیستند.

خوش گفتار در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان مصرف برق را ردیابی کرد، اظهار کرد: برقی که توسط ماینترها برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شود،توسط وزارت نیرو قابل ردیابی است و بیت کوین هیولایی نیست که برق شهروندان را تصاحب کند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 426063

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =