۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
دلار در سرازیری قرار گرفت

شاخص دلار در برابر بیشتر ارزهای مهم جهان کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، تحولات ارزی مربوط به چین و آمریکا کماکان یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در بازار ارز است. آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با ۳۹ میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

تا پایان این ماه چین دارای ۱۱۸.۲۵ میلیارد دلار ذخایر طلا نیز بوده است که در مقایسه با ماه قبل ۸.۲۵ میلیارد دلار بیشتر شده است.

از سوی دیگر کسری حساب تجاری آمریکا تا پایان ماه نوامبر به ۶۸.۱ میلیارد دلار رسیده که این رقم پنج میلیارد دلار بیشتر از ماه قبل و بزرگ ترین کسری حساب تجاری ماهانه این کشور در ۱۴ سال اخیر محسوب می شود. کسری حساب تجاری آمریکا با چین ۳۰ میلیارد دلار بوده است. 

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است. 

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۰۲۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۹ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای آسیایی

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۰۳.۹۵۱  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۸۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۵ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۵۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۲ به ۱.۲۲۲ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 425975

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =