احتمال پیشروی بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار

بزرگ‌ترین بانک آمریکا پیش بینی کرد احتمال دارد بیت کوین به ۱۴۶ هزار دلار برسد.

به گزارش صدای بورس، ترین بانک آمریکایی از احتمال رسیدن ارزش بیت کوین  به ۱۴۶ هزار دلار در بلندمدت خبر داده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین  ۵۷۵ میلیارد دلار برآورد می شود که در صورت تحقق قله پیش بینی شده چی پی مورگان، این میزان با رشد ۴.۶ برابری به ۲.۷ تریلیون دلار خواهد رسید. 

بیت کوین  در روزهای اخیر تا ۳۴ هزار دلار نیز پیشروی کرد اما صعود آن متوقف شد. آخرین بار در سال ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین  یک جهش سریع را تجربه کرد و به ۲۰ هزار دلار رسید اما کمی پس از آن در دامنه پنج هزار دلاری نوسان پیدا کرد. 

نوسانات بالای ارزهای دیجیتال هنوز یکی از اصلی ترین موانع جایگزینی آن هابا طلا است و در نظر بسیاری از معامله گران، نوسانات بیت کوین  و سایر ارزهای دیجیتالی بالاتر از آن است که یک سرمایه گذاری معقول باشد. 

سال گذشته جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان بیت کوین  را یک تقلب دانسته بود که وی را یاد حباب های کاذب قرن هفدهمی می اندازد. البته دیمون از طرفداران سرسخت بلاک چین به شمار می رود و بارها و بارها خواهان بهره گیری از ظرفیت های این فناوری در نظام مالی و بانکی شده است. بانک جی پی مورگان سرمایه گذاری سنگینی روی فناوری بلاک چین انجام داده است و اخیرا نیز این بانک از پلتفرم خود برای انتقال وجوه بین حساب های این بانک بر بستر بلاک چین رونمایی کرده بود.

به گفته بانک جی پی مورگان جریان سرمایه ورودی به بازار ارزهای دیجیتالی در ماه های پایانی سال قبل افزایش کاملا محسوسی داشته است و این مساله بدان معنا خواهد بود که پتانسیل رشد زیادی برای ارزهای دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ متصور خواهد بود.

منبع: ایسنا 

کد خبر 425682

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =