پرسپولیسی ها بخوانند/ استارتاپ‌ها در اولویت بورسی شدن

بسیاری از تیم‌های مطرح دنیا بورسی است. درآمدهای این تیم‌ها از محل تبلیغات، فروش بلیت و مسابقات و امثال آن تامین می‌شود.

به گزارش صدای بورس، از سال ۸۲ زمزمه ورود دو تیم استقلال و پرسپولیس به بورس آغاز شد و امروز بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان در ورود این دو تیم مطرح تهرانی به بورس تعلل وجود دارد. برخی کارشناسان معتقدند از آنجایی که برای حضور در بازار سرمایه نیاز به شفافیت مالی است و تیم‌های ایرانی به دلیل شفاف نبودن صورت مالی، نمی‌توانند در بورس عرضه شوند.

صدای بورس در گزارشی پذیرش تیم استقلال به بورس را در گفت‌وگو با کارشناسان مورد بررسی قرارد داد، رئیس سابق باشگاه استقلال طی گزارشی (آخرین خبرها از ورود استقلال به بورس  )مشکلات حقوقی ثبت باشگاه استقلال و عدم شفافیت را مهمترین مشکل در راه بورسی شدن استقلال دانست و راه را برای بورسی شدن این تیم پر طرفدار تهرانی سخت عنوان کرد.

 در ارتباط با تیم پرسپولیس نیز نظرات متفاوتی وجود دارد. بدهی این تیم به فیفا بیش از تیم استقلال است. برخی از کارشناسان بورسی نیز معتقدند تیم پرسپولس درآمدی ندارد و از طرفی صورت مالی و دارایی نیز ندارد و به همین دلیل پذیرش این شرکت‌ها در بورس امکان‌پذیر نیست.

مدیر کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال آیا واقعا چیزی نمی‌داند؟

صادق درودگر، مدیر کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال به عنوان مقامی که باید در ریز جزئیات بورسی شدن تیم پرسپولیس باشد، در ارتباط با بورسی شدن سرخابی‌ها به 
صدای بورسگفت: این موضوع ربطی به من ندارد و موضوع را از جای دیگر پیگیری کنید.

وی در ارتباط با شخص یا مرجعی که بورسی شدن سرخابی ها را باید از چه مرجع پیگری کرد، اظهار بی اطلاعی کرد.

بیشتر بخوانید:

نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با لزوم بورسی شدن پرسپولیس به صدای بورس اظهار کرد: در بورس ایران صورت‌های مالی باید به طور کامل مشخص، شفاف باشد. محل درآمد پرسپولیس مشخص نیست و این نامشخص بودن به اضافه صورت‌های مالی گنگ بزرگترین مشکلی است که مانع بورسی شدن پرسپولیس می‌شود.

دو بهانه برای اصلاح قیمت‌ها در بازار سهام

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با این پرسش که تیم‌های فوتبال در جهان با چه رویکردی اداره می‌شود، بیان کرد: بسیاری از تیم‌های مطرح دنیا بورسی است. درآمدهای این تیم‌ها از محل تبلیغات، فروش بلیت و مسابقات و امثال آن تامین می‌شود، میزان درآمد و صورت‌های مالی این باشگاه‌های ورزشی مشخص است و به صورت شفاف اعلام می‌شود اما در ایران ساختار متفاوتی بر تیم‌های فوتبال حتی پرسپولیس حکم فرماست، این تیم‌ها منبع درآمد مشخصی ندارد و از طریق کمک‌های دولتی اداره می‌شود بنابراین سخن از بورسی شدن این تیم‌ها تا زمانی که بستر آن فراهم نباشد چندان درست نیست.

خاندوزی با اشاره به اینکه استارتاپ ها برای بورسی شدن واجب تر هستند، بیان کرد: بهترین گزینه برای حمایت و تشویق به بورس گروه استارتاپ ها هستند.

محبوبه قرمزچشمه  

کد خبر 425568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =