افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی «آریا»

جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پلیمر آریاساسول روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ در شهر عسلویه شرکت پلیمر آریاساسول با حضور ۹۴ درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، امیر حسین بحرینی؛ مدیرعامل این شرکت در ابتدای جلسه به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات سهامداران پاسخ داد.

در مراسم این مجمع اعضا با افزایش سرمایه از مبلغ  ۴.۵۸۳.۸۴۰ میلیون ریال به۹.۱۶۷.۶۸۰ میلیون ریال معادل ۱۰۰درصد از محل سود انباشته خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول گفت: موضوع طرح این افزایش سرمایه احداث واحد پلی اتیلن جدید به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال و اهداف آن افزایش سودآوری از طریق تکمیل زنجیره ارزش، اجتناب از خام فروشی اتیلن، ایجاد تنوع در تولید گریدهای مختلف و بهره مندی از معافیت های مالیاتی خواهد بود.

بحرینی همچنین به تشریح وضعیت مالی شرکت در سال های ۹۶ تا ۹۹ پرداخت و صورت سودوزیان سنوات گذشته را بررسی کرد.

وی همچنین در خصوص احداث واحد پلی اتیلن و سرمایه گذاری مورد نیاز و منبع تامین آن و صورت سود و زیان پیش بینی شده و ارزیابی مالی طرح نیز توضیحاتی به شرح جدول ذیل داد .

بحرینی گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه احداث واحد جدید پلی اتیلن، آغاز شده و با برنامه ریزی صورت گرفته در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: با احداث این واحد ۳۰۰ هزار تنی پلی اتیلن، دو هدف کلیدی محقق می‌شود. همچنین تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی اتیلن مازاد شرکت اولین هدف و دیگری توسعه سبد محصولات و تولید گریدهای متنوع و جدیدی است که در نتیجه ضمن افزایش مجموع تولید انواع پلی اتیلن شرکت به یک میلیون تن در سال خواهد رسید که باعث افزایش قابل توجه درآمد ارزی شرکت می‌شود و سود سالانه نیز حدود ۱۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

بحرینی اظهار کرد: آریا با تولید فعلی حدود دو میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن در سال، یکی از پیشروترین صنایع پتروشیمی در خاورمیانه با اعتبار جهانی است و تا پایان آذر ماه سال جاری توانسته ۱۱۵.۱۸۴ میلیارد ریال درآمد فروش محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۹ درصد افزایش داشته است. همچنین این شرکت در شش‌ماهه اول سال جاری نیز از ۶ هزار میلیارد تومان فروش حدود  ۴.۰۰۰ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.

وی در انتهای این مراسم بیان کرد: تولید شرکت در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳۳ هزار تن افزایش داشته است.

زهرا مالمیر

کد خبر 425513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =