افشای اطلاعات مهم بانکی برای سهامداران «دارایکم»

بانک‌های تجارت و ملت بعد از چند روز توقف نماد افشا اطلاعات کردند.

به گزارش صدای بورس، با توجه به موافقت دولت جمهوری اسلامی ایران با واگذاری بخشی از باقی مانده سهام دولت در تعدادی از شرکت های بورسی به این بانک به استحضار می رساند؛ بر مبنای این مصوبه ، وزارت امور اقتصادی و دارایی(سازمان خصوصی سازی) مکلف است معادل چهارصد و سی و پنج هزار میلیارد (۴۳۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال از باقی مانده سهام متعلق به دولت در شرکت های بورسی را به بانک های ملت، صادرات و تجارت واگذار نماید.

بر این اساس از مبلغ ۱۶۵ هزار میلیاد ریال که به بانک تجارت اختصاص یافته است، مقرر گردیده، معادل ۵۵ هزار میلیارد ریال در ازاء پرداخت وجه در ۴ قسط مساوی (ماهیانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی و همچنین مبلغ ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بابت تأدیه بدهی دولت به این بانک واگذار گردد. خاطر نشان می سازد به موجب مفاد تصویب نامه مذکور، قیمت واگذاری سهام شرکت ها مطابق با آخرین قیمت پایانی هر سهم در تابلوی بورس در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ تعیین می شود و از تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ کلیه حقوق مالکانه سهام مورد واگذاری، به بانک تعلق خواهد گرفت که آثار مالی ناشی از این نقل و انتقال متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

بانک تجارت در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد  ۴/۷ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از توقیف سازمان امور مالیاتی به این بانک منتقل شده است.بانک ملت و صادرات هنوز توضیح واضحی در مورد میزان واگذاری‌ها نداده‌اند.

«دارایکم» از زمان توقف نماد این بانک‌ها روند نزولی به خود گرفته است و احتمالا با انتشار این اطلاعیه‌ها و اطلاعیه‌های بعدی شاهد رشد این نماد باشیم.

کد خبر 425508

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =