۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
قیمت جهانی نفت در ۱۵ دی ۹۹

در معاملات نخستین روز سال نوی میلادی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۷ سنت معادل ۱.۱ درصد رشد به ۵۲ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات نخستین روز سال نوی میلادی با ۵۷ سنت معادل ۱.۱ درصد رشد به ۵۲ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۵۰ سنت معادل ۱.۰۳ درصد رشد به ۴۹ دلار و ۲ سنت رسید.

محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز گفت، هرچند انتظار می رود میزان تقاضا امسال با ۵.۹ میلیون بشکه افزایش به ۹۵.۹ میلیون بشکه در روز برسد، اما اوپک انتظار دارد در نیمه نخست امسال همچنان عوامل کاهنده بسیاری بر بازار حاکم باشد.

وی افزود: «ما در حال بیرون آمدن از سالی هستیم که در آن کاهش شدید سرمایه گذاری در حوزه انرژی، افت قابل توجه فرصت های شغلی و شدید ترین کاهش تقاضای نفت در تاریخ اتفاق افتاد.»

به گفته ویرندرا چاوهان، تحلیلگر موسسه انرژی اسپکتس، روندهای تاثیرگذار بر اقتصاد کلان نظیر تضعیف دلار و انتظار سرمایه گذاران مبنی بر ترمیم تقاضای نفت در سال جاری میلادی را می توان از جمله عوامل رشد قیمت نفت در روز نخست معاملات امسال ذکر کرد.

وی افزود: «شاید نشست امروز اوپک پلاس و امیدها به محدود ماندن میزان عرضه نیز سیگنال مثبتی به بازار ارسال کرده است.»

قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به متوسط سال ۲۰۱۹ شاهد حدود ۲۰ درصد کاهش بود. اوپک و متحدانش از جمله روسیه در نشست ماه گذشته تصمیم گرفتند تولید نفت خود را در ماه ژانویه نیم میلیون بشکه در روزافزایش دهند و هر ماه برای تصمیم گیری در مورد میزان تولید ماه آینده تشکیل جلسه دهند. تحلیلگران انتظار دارند در نشست امروز این گروه تصمیم به عدم افزایش بیشتر تولید بگیرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 425500

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =