دارندگان سهام عدالت کد بورسی بگیرند

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: همه دارندگان سهام عدالت به منظور بهره‌مندی از مزایای این سهام باید در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنند.

به گزارش صدای بورس، محمد بهروزی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در گذشته سهام عدالت زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی بود و گرفتن کد بورسی یا ثبت‌نام در سامانه سجام مهم نبود اما از وقتی که سهام عدالت توسط سازمان بورس پشتیبانی می‌شود، دارندگان سهام عدالت حتما باید در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنند تا بتوانند  از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی نیاز دارد که اعضا در سامانه سجام ثبت‌نام کنند تا بتوانند به عنوان عضو مجمع در انتخابات شرکت و هیات مدیره را انتخاب کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: مجمع عمومی این شرکت باید حدود ۱۵ روز دیگر برگزار شود که سهامداران می‌توانند با شرکت در مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره، بزرگترین کمک را برای پیشبرد اهداف شرکتی داشته باشند که خودشان سهامداران هستند و فعالیت آن در توسعه استان اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون ۶۱ هزار سهامدار در شهرستان‌های فردوس و بشرویه وجود دارد گفت: از این تعداد فقط ۱۵ هزار نفر کد بورسی دارند و ۴۵ هزار نفر دیگر هنوز کد نگرفتند که باید مسوولان شهرستان تمهیداتی بیاندیشد تا مردم مشارکت بیشتری داشته باشند و بتوانند از مزایای این فرصت استفاده کنند.

بهروزی اظهار کرد: افرادی که صلاحیت و دانش کافی برای عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری را دارند به شرط اینکه کارمند دولت نباشند، می‌توانند نامزد شوند.

وی به مشکلات زیرساختی از جمله وضعیت سامانه ‌سجام هم اشاره کرد و افزود: این مشکلات را قبول داریم ولی نهایت سعی خود را کرده‌ایم و در حال حاضر سامانه ‌سجام نسبت به قبل از وضعیت بهتری برخوردار است.

فرماندار فردوس هم گفت: اطلاع‌رسانی بیشتر توسط رسانه‌ها و انتشار دقیق اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام موجب می‌شود تا مردم هنگام ثبت‌نام دچار مشکل و اتلاف وقت نشوند.

حمید حلاج مقدم افزود: برای حل  مشکل ثبت شماره تلفن همراه به نام سهامدار می‌توان شماره اقوام درجه یک را هم ثبت کرد اما سهامداران توجه داشته باشند که هر شماره فقط یک بار در سامانه ثبت می‌شود و استفاده ۲ نفر از یک شماره در این سامانه امکان‌پذیر نیست.

وی خواستار در اختیار گذاشتن لیست کارگزاری‌هایی شد که به صورت رایگان ثبت‌نام سهامداران را انجام می‌دهند.

براساس آخرین آمار رسمی ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ نفر در خراسان جنوبی سهامدار نهایی سهام عدالت هستند و این تعداد مشمول، ۱.۳ درصد جمعیت کشور و ۸۴ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که به ۶ دهک جامعه تعلق گرفته است.

۴۶۲ هزار و ۸۶۶ نفر معادل ۷۱ درصد سهامداران مشمول سهام عدالت در این استان روش غیرمستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده‌اند.

شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی با نماد بورسی «وسخراج» تابستان امسال در بورس ثبت شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 425342

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =