دو توصیه خیلی مهم برای بورسی‌ها

توصیه تاکید در این روزها و شرایط بازار این است که به دنبال سهم‌های نقدشونده باشیم و به حد ضررها پایبند باشیم.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با صدای بورس:

در هفته گذشته نوسان شاخص عمدتا منفی بود، برای اینکه بدانیم روند بازار در روزهای آتی به چه شکل خواهد بود باید شاخص سطح ۱۳۸۰ هزار واحد را به سمت پایین یا سطح ۱۴۳۰ هزار واحد را به سمت بالا بشکند تا روند آتی بازار مشخص شود.
هر  کدام از سطوح حمایتی ۱۳۸۰ هزار واحد و سطح مقاومتی ۱۴۳۰ هزار واحد اگر شکسته شود شاخص حدود ۱۰۰ هزار واحد در آن روند رشد خواهد داشت.
یکی از عوامل موثر و بنیادی بازار در روزها و هفته‌های گذشته رشد قیمت‌های جهانی و در ادامه انتشارات خوب تولید و فروش آذر ماه و پیش‌بینی صورت‌های ۹ ماهه خواهد بود؛ با توجه به این عوامل چرا روند معاملات بازار فرسایشی و به سمت منفی است؟
بازار بر ابهامات وزن بیشتری دارد تا واقعیت، ابهاماتی از جمله روند آتی نرخ ارز که می‌تواند متاثر از مذاکرات سیاست خارجی، آمدن بایدن، کسری بودجه احتمالی دولت در ۱۴۰۰ و... مرتبط است و وقتی ابهامات در بازار زیاد شود ریسک بازار کاهش می‌یابد و عدم ریسک‌پذیری بازار باعث کاهش حجم معاملات می‌شود.
عدم افزایش قیمت به این معنی است که در یک دوره زمانی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود بنابراین به نظر در هفته‌های آتی نیز همچنان روند بازار و معاملات کسل کننده خواهد بود و شاهد هیچان چندانی نباشیم، مگر یکی از سطوح مقاومتی شکسته شود.
توصیه تاکید در این روزها و شرایط بازار این است که به دنبال سهم‌های نقدشونده باشیم و به حد ضررها پایبند باشیم.

کد خبر 425309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =