سفارش فروش و دریافت سود

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، با توجه به ارزنده بودن سهام عدالت، صندوق‌های با درآمد ثابت درخواست داده‌اند تا یک صندوق سهامی تأسیس شود و منابع آن را نیز نهادهای مالی بازار سرمایه همانند تأمین سرمایه‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها تأمین کنند و سهم را بخرند که در هفته‌های آینده با این راهکار ۵,۰۰۰ میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت انجام می‌شود.
 برای اینکه اطلاعات فروش سهام عدالت منتشر و افشا نشود ابتدا همه درخواست‌های فروش تجمیع می‌شود و سپس از طریق یک کارگزاری در خارج از ساعات معاملات، سهام عدالت به فروش می‌رسد و منابع مالی آن به کارگزاری‌ها تخصیص داده می‌شود و در نهایت به حساب سهامدار واریز می‌شود.
 تمامی مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت لازم است نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه اینترنتی سهام عدالت اقدام کنند. همچنین شماره شباهای بانکی اعلامی مشمولین سهام عدالت پس از استعلام از بانک مرکزی و اخذ تاییدیه در سامانه درج و در لیست واریزی سود سهام عدالت قرار می‌گیرد.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۳

کد خبر 425222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =