نمادهایی با بیشترین نوسان در دقایق آخر بازار (۹ دی)/ بیمه‌ای ها سهامدارانشان را غافلگیر کردند

در دقایق آخر بازار چه نمادهایی بیشترین توجه را به خود جلب کردند و توانستند در بازه‌های مثبت یا منفی حرکت کنند؟ با مطالعه این نمادها و بررسی دلایل تغییرات در آخرین دقایق می‌توان در تصمیمات روز معاملاتی تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

به گزارش صدای بورس، «چکاوه» اولین روز از عرضه حق تقدم خود را با استقبال خوب خریداران آغاز کرد. خریداران نه تنها حق تقدم را خوب خریدند که به خد نماد «چکاوه» هم توجه ویژه نشان دادند. در روز اول عرضه «چکاوه ح» تنها حقیقی‌ها فروشنده بودند و حقوقی‌ها حتی یک برگ هم نفروختند، در سمت خریدار هم حقیقی‌ها بیشترین فعالیت را داشتند و حقوقی‌ها فقط ۳ درصد از ۱۶ میلیون سهم عرضه شده را خریداری کردند.، فروش حق تقدم ها تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

در فرابورس شاهد حضور پر قدرت نمادهای بی صاحب در جدول هستیم. به نظر می‌رسد نه تنها این نمادها بی صاحب باقی مانده‌اند و بازارگردان انتخاب نمی‌کنند، بلکه فرابورس هم توان مدیریت را از دست داده است نمی‌تواند آنها را مجبور به رعایت قانون و حقوق سهامداران کند.

بیمه ملت خریداران را غافلگیر کرد و ناگهان منفی شد. امروز حقوقی‌ها ۲۱ درصد از عرضه‌ها را انجام دادند و در سمت خریدار فقط ۳ درصد مشارکت داشتند. همین باعث شد شاهد ورود ۱۳۳ میلیارد ریال پول حقیقی به نماد باشیم. 

در فرابورس هم یک شرکت بیمه‌ای دیگر سهامداران را غافلگیر کرد. بیمه کوثر امروز تلاش زیادی کرد خود را در بازه مثبت نگه دارد اما ساعت ۱۱ شکست را پذیرفت و به صف فروش نشست. از ۱۷۶ میلیون سهم معامله شده امروز ۲۶ درصد را حقوقی‌ها فروختند و تنها ۴ درصد را خودشان خریدند. حجم بالای امروز بیش از ۸ برابر میانگین حجم معاملات در یک ماه گذشته است که حجم مشکوک براورد می‌شود. به نظر می‌رسد باید منتظر اخبار جدید از این نماد باشیم.

کد خبر 425202

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =