۱۲ هزار واحد تا  سقوط/ سودهایی که بر باد رفت + اینفو

شاخص کل تنها ۱۲ هزار واحد مانده تا در کانال یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدقرار گیرد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس ۱۶ دقیقه بعد از آغاز معاملات یک هزار و ۵۴۰ هزار واحد رشد را ثبت کرد. در ۱۵ دقیقه اول بازار شستا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشت.

شاخص کل هم وزن که بازار را با روند مثبت شروع کرد اما در نهایت با کاهش ۰.۷ درصدی در کانال ۴۶۵ واحدی قرار گرفت. در نیم ساعت اول بازار منفی شد. کاما، شپنا و انرژی ۳ صف خرید و خودرو و نوری سنگین ترین صف فروش را تشکیل دادند.

بازار سرمایه ۹:۳۹ دقیقه ۱۸ هزار واحد رشد دیروز را پس داد و ۷ هزار واحد منفی شد و در کمتر از ۱ دقیقه دیگر این ریزش ۱۰ هزار تایی شد. دور ریزش‌ها بورسی با نزدیک شدن به انتهای زمان معاملات تندتر شد و در نهایت با ریزش ۲۵هزار و ۱۶۸واحدی در کانال یک میلیون و ۴۱۲هزار واحدی ایستاد.

فملی، شستا، فارس، فولاد، خودرو، شپنا و شبندر ۷ نماد بورسی شاخص ساز امروز همگی قرمز بودند و این قرمزی شاخص کل را نیز تا مرز یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد پایین آورد.

بیشتر بخوانید:
نمادهایی با بیشترین نوسان در دقایق آخر بازار (۹ دی)
توجه حقوقی‌ها به کدام نمادها بود؟/شاخص کل سبزپوش ماند + اینفوگرافی
رفع تعلیق در «کدما»

۱۲ هزار تا سقوط به دره یک میلیون و ۳۰۰ هزار تایی 

شاخص کل تنها ۱۲ هزار واحد مانده تا در کانال یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدقرار گیرد. کاما، شستا، شنا، برکت،خودرو، کچاد و خساپا نمادهای پرتراکنش بورسی امروز بودند. به طور کلی ارزش کل معاملات خرد ۱۷هزار و ۶۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۳درصد یعنی دو هزار و ۳۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳ درصد از کل معاملات شد.

میزان پولی که حقیقی ها به بازار سرمایه آوردند

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۱۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی رخ داد. همچنین در بازار امروز رشد بیش از یک درصد ۲۲۸نماد و افت بیش از یک درصد ۳۲۸نماد را شاهد بودیم.

بیشترین تزریق پول حقیقی در ۳ گروه
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

۳ نمادی که بیشتری افزایش سهام حقیقی را داشتند
سه نماد شبندر، فولاد و وپارس لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به کاما، کوثر و ملت معطوف بود. مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت بندرعباس معادل ۷۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی شرکت باما با برتری ۲۸۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۱نماد
ا
مروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول حدود هزار میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۵۵۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 425104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =