بورس تهران بعد از رشد ۱۸ هزار تایی دیروز، به کدام سو میل دارد؟

شاخص کل بورس تهران دیروز ۸ هزار واحد رشد کرد و امروز در اولین ساعات بازگشایی بازار شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن هر دو مثبت و در ۲۰ دقیقه بعد منفی شدند.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس ۱۶ دقیقه بعد از آغاز معاملات یک هزار و ۵۴۰ هزار واحد رشد را ثبت کرد. بیشترین تاثیر را در شاخص کل را شستا با ۹۸۸ هزار واحدی مثبت دارد.

شاخص کل هم وزن که بازار را با روند مثبت شروع کرده بود، در نیم ساعت اول بازار منفی شد. کاما، شپنا و انرژی ۳ صف خرید و خودرو و نوری سنگین ترین صف فروش را تشکیل دادند. در بازار فرابورس نیز در ۲۰ دقیقه شروع معاملات،  شاخص کل با ۴۴ هزار واحد رشد به ۲۰ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.

بازار سرمایه ۹:۳۹ دقیقه ۱۸ هزار واحد رشد دیروز را پس داد و ۷ هزار واحد منفی شد و در کمتر از ۱ دقیقه دیگر این ریزش ۱۰ هزار تایی شد.

پیش بینی‌ها از روند معاملات امروز ماندن در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد با اندکی نوسان است. برخی از کارشناسان اصلاح قیمت در نماد خودرو را طبیعی عنوان می‌کنند و معتقدند روند رشد دوباره تا پایان هفته به سمت فلزات اساسی گرایش پیدا خواهد کرد. 

با توجه به رشد خوبی که گروه صنایع کوچک در دو هفته گذشته داشته است، انتظار اصلاح قیمتی برای نمادهای ریز بازار وحود دارد. 

رضا نصیری زاده، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه برای امروز و پایان هفته به صدای بورس بیان کرد:  گروه پتروشیمی ها صف خرید خواهد شد و دلیل آن  رشدی است که در ارزش سهام تمام صنایع رخ داد. باتوجه به گردش نقدینگی که در بازار سرمایه وجود دارد به نظر می‌رسد صنایعی که رشدی بودند شروع به اصلاح کنند و پتروشیمی‌ها روند صعودی داشته باشند.

کد خبر 425072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =