تایید و صدور افزایش سرمایه دو شرکت بورسی

افزایش سرمایه شرکت مارگارین و شرکت سیمان غرب آسیا تایید و صادر شد.

به گزارش صدای بورس،تقاضای افزایش سرمایه ۱۵۸ درصدی شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا در سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشد و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.
بر این اساس سرمایه فعلی شرکت  ۲,۰۵۱,۹۴۳,۹۵۰,۰۰۰ ریال است که با افزایش ۳,۲۳۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریالی به مبلغ ۵,۲۸۳,۸۴۳,۹۵۰,۰۰۰ ریال رسید. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی و تسویة تسهیلات مالی خواهد بود.
همچنین مجمع عمومی فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۵,۲۸۳,۸۴۳,۹۵۰,۰۰۰  ریال به مبلغ ۶,۶۶۸,۹۴۳,۹۵۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیئت مدیره تفویض نماید تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام کند.
خاطرنشان می سازد، شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.همچنین مطابق مادۀ ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نیست.

شرکت مارگارین
پیشنهادافزایش سرمایه شرکت مارگارین از مبلغ 840 میلیارد ریال به مبلغ 10 هزار و 430 میلیارد ریال  از محل سود انباشته ،مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور جبران مخارج سرمایه ای و اصلاح ساختار مالی و مشتمل بر توجیه لزوم افزایش سرمایه,چگونگی انجام و پرداخت مبلغ آن که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. همچنین اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می شود.
بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.
     

کد خبر 425014

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =