صنایع پیشرو بازارسرمایه کدامند؟

بازار فعلی با ابهامات بسیاری مواجه است و عواملی مانند تورم، تحریم و نوسان قیمت های جهانی در بازار بسیار تأثیر گذارند اما در این میان گروه معدنی، فلزی و پتروشیمی رو به رشد هستند.

به گزارش صدای بورس، مهدی دلبری؛ کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب با اشاره به اینکه در بازار ابهام زیادی وجود دارد، گفت: آینده بازار قابل پیش بینی نیست و در این شرایط همه باید پرتفوی خود را نگهداری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که "کدام صنایع پیشرو هستند؟" گفت: باتوجه به قیمت های جهانی شرایط گروه‌های معدنی، فلزی و پتروشیمی نسبتا خوب است البته این صنایع به نوسان قیمت های جهانی بستگی دارند.
وی ادامه داد: به دلیل ابهام در بحث قیمت گذاری دولت و کسری بودجه نمی توان شفاف جلو رفت و باید از انواع دارایی ها مانند سهام، دلار و ... در پرتفوی نگهداری کرد.
دلبری با تاکید بر اینکه هر سهامدار باید میزان ریسک پذیری خود را مشخص کند، گفت:  ثبات دلار،‌ ثبات قیمت های جهانی و ثبات نرخ سود بانکی جزو  ذیسک های بازار هستند. با پذیرش این سه ریسک می‌توان پرتفوی متنوعی از گروه فلزی، پتروشیمی، معدنی و هلدینگ ها داشت و حداقل به اندازه نرخ سود بانکی بازدهی کسب کرد.

نویسنده: ملیکا حمزه ئی

کد خبر 424941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =