پیش بینی بازار سرمایه/ سهام های کوچک خوش آتیه هستند؟

گروه سیمانی‌ها امروز تمام سبز بودند و پیش بینی می‌شود این سبزی ادامه دار باشد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۴ هزار و ۳۳۲ واحد ریزش به کانال یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحدی برگشت. شاخص کل هم وزن با ۵ هزار و ۳۶ واحد رشد همچنان روند صعودی را طی می‌کند. با وجود اینکه امروز تمام تاثیرگذاران بورسی اثر منفی بر بازار داشتند، گروه سیمانی‌ها تمام سبز معاملات امروز خود را به پایان رساندند.

 صنعت سیمان به شکل دستوری نرخ گذاری می‌شود، قیمت جهانی سیمان ۷۰ دلار و در ایران ۱۴ دلار است. در برهه‌های مختلف سیمان نیز افزایش قیمت داشته است. بر طبق آخرین توافق بین سیمانی‌ها و وزارت صمت قرار بر افزایش قیمت سیمان بود اما با توجه به گرانی‌ها و ۶ ماه بدون وزیر ماندن وزارت صمت این افزایش قیمت اجرایی نشد. با توجه به آن که سیمان نسبت به تمامی مصالح ساختمانی قیمت پایین تری دارد،  امکان افزایش قیمت سیمان پیش از پایان سال بعید به نظر نمی‌رسد.

سیمانی‌های تمام سبز

هومن خواجه نصیری کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با سبرپوشی امروز گروه‌هایی همچون سیمان و گچ و صنایع کوچک در بورس به صدای بورس اظهار کرد: سهام گروه شرکت‌های سیمانی امروز افزایشی بود و این افزایش روندی ادامه‌دار خواهد بود. علت این افزایش، امیدی است که از تحلیل شرایط بین المللی در روزهای باقی مانده از دولت ترامپ در بازار سرمایه وجود دارد.

وی بیان کرد: روند مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا مثبت ارزیابی می‌شود و با توجه به پیشنه جو بایدن به نظر می‌رسد آمریکا به برجام بازگردد و این یعنی اتفاق منفی بزرگی تا پایان سال رخ نخواهد داد، بازار سرمایه نیز بر این اساس روند مثبتی را پیش خواهد گرفت.

آینده شرکت‌های کوچک مثبت است

خواجه نصیری با اشاره به مثبت بودن گروه‌های سیمانی، بیان کرد: رشد گروه‌های بورسی در این روزها ناشی از رخداد و دلیل خاصی نیست و تنها دلیل آن امیدواری به آینده است.

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با اقبال سهام‌های کوچک در بازار سرمایه، بیان کرد: آینده سهام شرکت‌های کوچک مثبت پیش بینی می‌شود. شرکت‌ها و  کسب‌وکارهای کوچک چابکی لازم برای جهش را دارند و به محض این که شرایط اطمینان بخش باشد حرکت های تاثیر گذار تری در بورس انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:
سهامی که ۳۰ درصد سود خواهد کرد
پیش بینی سهام سرب و روی تا پایان فصل برف/ سهامداران گروه فلزات اساسی بخوانند
ورود اولین استارت آپ به بازار بورس
 

پیش بینی بازار سرمایه برای هفته جاری

وی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه در هفته جاری بیان کرد: بورس این هفته را در نهایت مثبت به پایان خواهد رساند اما شاخص از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور نخواهد کرد.

محبوبه قرمزجشمه

کد خبر 424809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =