مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله

صندوق‌های ETF «سهامی» رشد حدود سه درصد و صندوق‌های مبتنی بر طلا با کاهش ۰.۵درصدی در پایان معاملات این هفته مواجه شدند.

به گزارش صدای بورس،صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۲.۹درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آنها دو درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد ۲.۴درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) با ثبت ۸.۵درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۵.۲درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) بود به طوری که NAV آن ۶.۵ درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق پالایشی یکم اختصاص داشت؛ صندوق «پالایش» که قیمت آخر هفته قبل آن ۳.۹درصد بالاتر از NAV ابطال بود علی‌رغم افت ۶.۵درصدی قیمت، همچنان حبابی ۴.۹درصد دارد.

بدون در نظر گرفتن دارا یکم، صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۶.۳درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق «سرو» نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۱.۶درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.مطالعه مقاله "صندوق قابل معامله" را پیشنهاد می کنیم.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین افت ۰.۵درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۰.۶درصد افت قیمت داشت و ۰.۷درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بیشترین بازدهی (۰.۳درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به‌دست آورد. صندوق «زر» نیز که حباب منفی ۷.۳درصدی داشت بیشترین ارزان‌ترین صندوق در بین صندوق‌های قابل معامله طلایی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر 424722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =