مجامع بانک‌های ادغامی به صورت کامل برگزار شد

حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی با اعلام فرایند ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، گفت: مجامع بانک‌های ادغام شده نیز قبل از ۳۰ آذرماه به صورت کامل برگزار شده است.

به گزارش صدای بورس، فرهاد حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی در خصوص موضوع ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه گفت: موضوع ادغام به سال ۱۳۹۳ بر می گردد که در گردش کارهایی که بین مقام ریاست جمهوری، ستاد کل نیروهای مسلح و مقام معظم رهبری انجام شده بود، این ایده مطرح شده بود که بهتر است که این بانک ها در بانک سپه ادغام بشوند.

معاون نظارت بانک مرکزی افزود: در سال ۱۳۹۷ ما شروع کردیم به تهیه دستورالعمل های مربوطه و نیاز بود که یک مصوبه ای برای این موضوع داشته باشیم، در نتیجه از شورای سران درخواست کردیم که یک دستورالعملی که ما در سی بند تهیه کردیم را آنجا ارائه کنیم و در صورتی که مورد تایید مقامات شورا قرار بگیرد، در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این موضوع در اواخر سال ۱۳۹۷ به طور کامل مصوب شد، حتی در دستورالعمل کمک شد که اگر در مسیر اجرا با سوالات و ابهاماتی مواجه شدیم، از طریق کمیته راهبری به ریاست جهانگیری بتوانیم مسائل را حل کنیم. در پایان سال ۹۷ بعد از اینکه تمام مصوبات را دریافت کردیم، عملا به شبکه بانکی و بانک های مرتبط با این موضوع ابلاغ کردیم.

معاون نظارت بانک مرکزی تاکید کرد: در یک کار شبانه روزی با تعداد جلسات بسیار زیاد در سطح عملیاتی و در سطح کمیته چهار نفره و پنج جلسه کمیته راهبری خدمت آقای جهانگیری با حضور حداقل پنج نفر از وزرا و رییس کل بانک مرکزی این موضوع بررسی شد، پیش رفت آن نیز مد نظر قرار گرفت و همانگونه که مطلع هستید در تاریخ ۳۰ آذرماه به نتیجه رسید و مجامع به طور کامل برگذار شد.

منبع: ایبنا

کد خبر 424580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =