۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
ورود مجدد پالایش یکم به ضرر

«پالایش» برای اولین بار از زمان بازگشایی وارد محدوده ضرر شد.

گزارش صدای بورس، صندوق پالایشی یکم از زمان واگذاری در پایان شهریور ماه نوسانات زیادی را به خود دید. قبل از بازگشایی برای مدت زیادی این صندوق در ضرر بود وبه همین دلیل بازگشای آن با تاخیر انجام شد. اما این آخر ماجرا نبود، این چند روزی که از بازگشایی نماد می‌گذرد سهامداران آن شاهد نوسان زیادی بودند امروز آب پاکی روی دست سهامداران ریخته شد و به زیر قیمت اسمی رسید. تا ۴۰ دقیقه ابتدای بازار خریداران حقوقی تلاش کردند جلوی کاهش قیمت از ۱۰۰ هزار ریال را بگیرند اما فشار عرضه‌ها این مقاومت را شکاند در نهایت قیمت هر سهم با ۷ درصد کاهش به ۹۲,۳۰۰ ریال رسید. هرچند در قایقی آخر بازار اندکی افزایش قیمت را مشاهده کردیم. 

NAV  این نماد امروز به ۹۵,۳۸۴ ریال رسید و براساس آن ارزش واقعی بسته‌های ۳۰۰ واحدی به ۲۸،۶۱۵،۰۰۰ ریال و ارزش واقعی بسته‌های ۵۰۰ واحدی به ۴۷،۶۹۲،۰۰۰ ریال رسید. با در نظر گرفتن قیمت پایانی یعنی ۹۶,۹۸۰ ریال ارزش بسته‌های ۳۰۰ واحدی ۲۹،۰۹۴،۰۰۰ ریال و ارزش بسته‌های ۵۰۰ واحدی ۴۸،۴۹۰،۰۰۰ ریال ارزیابی می‌شود.

در مجموع ۴۱ میلیون سهم با ارزش ۴،۰۴۵ میلیارد ریال معامله شد که سهم سهامداران حقیقی از خریدها ۶۳ درصد و سهامداران حقوقی ۳۷ درصد بود و ۱،۴۶۷ میلیارد ریال پول حقوقی وارد سهم شد.

کد خبر 423965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =