۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
۷ عرضه اولیه جدید در راه بورس

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت: تعدادی از شرکت‌ها به منظور تضمین دهی در کار انتشار اوراق تبعی مشارکت نکردند.

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در رابطه با انتشار اوراق تبعی اظهار کرد: با توجه به تصمیمی که در شورای‌عالی بورس شکل گرفته شد اوراق تبعی وظیفه کمک به بازار سرمایه را دارد اما تعدادی از شرکت‌ها به منظور تضمین دهی در این امر مشارکت نکردند اما در مجموع می‌توان گفت تصمیماتی که در شورای‌عالی بورس گرفته شد اعم از امر بازار گردانی، انتشار اوراق تبعی و سایر موارد توانست به تثبیت بورس کمک کند.

او افزود: انتشار اوراق تبعی الزامی نیست، وظیفه شرکت بورس و اوراق بهادار این است که تخلف در امور الزامی را به سازمان بورس گزارش دهد اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد در ذهن سهامدار باقی می‌ماند این است که کدام شرکت در زمان منفی بودن بازار اوراق تبعی منتشر کرده است.

۱۷ شرکت در مرحله درج نماد/ سهامداران فعلا منتظر ستاره خلیج‌فارس نباشند

محمد امین قهرمانی مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران در رابطه با برنامه شرکت بورس و اوراق بهادار تهران برای عرضه‌های اولیه بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۶۲ شرکت در بورس پذیرش شدند که از این تعداد ۴۰ شرکت درج نماد شدند و از بین این۴۰شرکت تاکنون ۳۵ شرکت عرضه اولیه شده‌اند.

او بیان کرد: برنامه‌ای که تا پایان سال داریم این است که هر هفته یک شرکت را بنا به شرایط بازار عرضه اولیه کنیم، درحال‌حاضر ۷ شرکت درج نماد شده‌اند و آماده عرضه اولیه هستند.

مدیر پذیرش شرکت بورس و اوراق گفت: همچنین ۱۷ شرکت دیگر نیز اقدامات لازم را برای درج نماد در بورس انجام داده‌اند.

او در رابطه با زمان عرضه اولیه شرکت هلدینگ ستاره خلیج‌فارس، بیان کرد: در رابطه با عرضه شرکت ستاره خلیج‌فارس باید یک سری اقدامات به منظور درج نماد انجام شود، اکنون نمی‌شود زمان دقیقی برای عرضه این سهام اعلام کرد.

منبع: گسترش نیوز

کد خبر 423570

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =