محصولات شیمیایی در انتظار رشد قیمت ۴۰ درصدی

اقتصاد جهانی در حال احیای مجدد است و  به واسطه این امر قیمت های جهانی دوباره روند صعودی به خود می گیرند.

به گزارش صدای بورس، میثم باقری کوپایی افزود: در بخش ساخت و ساز ، بهبود وضعیت در بازارهای جهانی مشاهده می شود و به نظر می رسد تا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی افت تولیدی که ناشی از ویروس کرونا شکل گرفته جبران شود.

عضو هیات‌مدیره کارگزاری بانک مسکن معتقد است با توجه به احیای پله ای صنایع در دنیا به نظر می رسد تقاضای نفت خام در سه ماه نخست سال آینده میلادی وضعیت بهتری داشته باشد و قیمت ها افزایش یابد. بررسی ها هم  نشان می دهد قیمت کالاها در سطح جهان که  با ریزش همراه بودند، هم اکنون به صورت آرام در حال جبران و صعود مجدد هستند.

 وی ادامه داد: نوسان قیمتی، بیشتر در مواد اولیه رخ داده که هم اکنون رشد خیلی خوبی را مجددا در  آنها شاهد هستیم، اتیلین (مواد اولیه پلی اتیلن)، پروپیلن (ماده اولیه پلی پروپیلن)، نفتا و سایر مواد خامی که به عنوان مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی محسوب می شوند با رشد نرخ روبرو شدند و باعث شده تا قیمت برخی محصولات وابسته هم افزایش قیمت داشته باشد.

باقری کوپایی در پایان گفت: این رشد قیمت و گزارش های جهانی حاکی از آغاز یک روند صعودی قیمت است؛  به طوری که افزایش قیمت ۴۰ درصدی برای محصولات پلیمری، صنایع وابسته و شیمیایی را در پیش خواهیم داشت و لازم  است کارشناسان در تحلیل های خود به این موضوع توجه کنند.

منبع: سنا

کد خبر 422869

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش قیمت گریدهای پلیمری/ رشد هفت درصدی محصولات «آریا»

    افزایش قیمت گریدهای پلیمری/ رشد هفت درصدی محصولات «آریا»

    قیمت میانگین ماهیانه دلار نیمایی یا کاهشی است یا اگر افزایشی است، میزان آن ناچیزست اما قیمت جهانی پلیمری‌ها، به اهرمی برای ادامه افزایش قیمت آنها در بازار ایران بدل شده، افزایش قیمتی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز شده و به صورت ممتد تا امروز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =