پیش بینی بازار طلا و سکه بعد از  خواب ۲ هفته‌ای بازار/ تعطیلی تمدید می‌شود؟

بازار طلا و سکه بعد از تعطیلی ۲ هفته ای افزایشی خواهد بود.

به گزارش صدای بورس،  بازار هفته دوم آذر  طلا و سکه  هفته‌ای آرام پشت سر گذاشت.  پایان ۲ هفته‌ای برای مدیریت بحران کرونا ویروس فردا به پایان می‌رسد و شنبه با باز شدن دوباره بازار طلا و سکه بیم آن می‌رود  قیمت این فلز گران‌بها و تحولات ناشی از آن افزایش یابد و بازارهای موازی نیز تحت تاثیر این افزایش قرار گیرد.

پیش بینی بازار طلا و سکه در هفته آینده
عبادالله محمد ولی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با  صدای بورس اظهار کرد: طلا دیروز افزایشی بود و امروز اندکی روند کاهشی به خود گرفته است. تعطیلی دو هفته‌ای بازار تهران بر روی قیمت طلا تاثیر مستقیم داشت پیش بینی می‌شود با بازگشایی مجدد بازار تهران و رونق گرفتن دوباره داد و ستد، قیمت طلا به کانال افزایشی بازگردد و تا پایان هفته نیز افزایشی خواهد بود اما این افزایش چشمگیر و بحران زا نیست.

تاثیر بازار طلا و سکه بر بازارهای موازی
کارشناس بازار طلا و سکه   در ادامه با بیان تاثیر بازار های موازی بر روی یکدیگر بیان کرد: با بازگشایی صنف طلا و جواهر بر سایر بازار ها هم تاثیر گذار است اما با توجه به آرامش نسبی در بازار طلا و سکه  پیش بینی می‌شود همچنان بازار سرمایه در روندی آرام هفته آینده را شروع کند و تا پایان هفته نیز مثبت باشد.

بیشتر بخوانید:
NAV «وصندوق» بررسی شد
مسیر شاخص هم وزن از شاخص کل جدا شد
۴۰۰ میلیارد ریال سود برای چخزر

وی در ارتباط با امکان ادامه دار بودن تعطیلی بازار طلا و سکه  برای هفته آینده، تصریح کرد: با توجه به اینکه ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مدت معین ۲ هفته‌ای صادر شده است بعد از پایان این مدت به طور اتوماتیک وار این ابلاغیه ملغی می‌شود. تاکنون نیز ابلاغیه جدیدی از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر نشده است.

افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی طلا و سکه تا پایان سال

این کارشناس  بازار سرمایه  در ارتباط با پیش بینی بازار طلا و سکه  تا پایان سال بیان کرد: به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه  تا پایان سال بین ۷ تا ۱۰ درصد افزایشی و دلار در مرز ۲۵ هزار  تومان تثبیت شود. این پیش بینی در شرایطی است که هیچ خبر اقتصادی و سیاسی خاص و ناگهانی به بازار وارد نشود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 422861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =