«وپارس» به پنج سوال پاسخ داد/ عرضه اولیه سهام اپال کانی پارس تا یک‌ماه آینده

بانک پارسیان در کنفرانس اطلاع‌رسانی پاسخ ۵ سوال از سهامداران را داد.

گزارش صدای بورس،  بانک پارسیان به دلیل افزایش قیمت بیش از ۵۰ درصدی متوقف شده بود.

این بانک امروز به ۵ سوال سهامداران که در سامانه تدان مطرح شده بود پاسخ داد.

احتمالا فردا این نماد بدون دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

۱- براساس آخرین اطلاعات شرکت به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان پذیرش تعهدات در قالب اختیارات اسنادی، ضمانتنامه و سایر موارد داشته است که با توجه به میزان سرمایه این مجموعه می تواند این فعالیت را در ابعاد بسیار بزرگتری دنبال شود و درآمدهای مناسبی را برای شرکت به دنبال داشته باشد. برنامه شرکت برای بهبود نسبت کفایت سرمایه و به دنبال آن ارتقا سطح پذیرش‌ها چیست؟
مهمترین رکن جهت افزایش ظرفیت‌های بانک در پذیرش تعهدات، میزان سرمایه پایه بانک است، با توجه به ساختار مالی بان، به رغم افزایش برای رسیدن به کفایت سرمایه لازم در حد مقررات بین المللی و همچنین با توجه به الزمات ابلاغی معاونت نظارتی بانک مرکزی افزایش سرمایه بانک به میزان ۵۰ درصد در دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر پس از تصویب گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط هیات مدیره بانک و اخذ گزارش حسابرس و بازرس قانونی جهت اخذ مجوز از نهادهای ناظر اقدام شده و امیدوار آن می رود که در سال جاری بخشی از آن تحقق یابد.

۲- لطفا روند تغییرات هزینه تمام شده پول برای آن بانک را در طول دو سال اخیر ذکر کنید:
با سیاست گذاری جدید بانک مرکزی برای سماماندهی موسسات غیرمجاز و اجرای سیاست های تنظیم بازار بین بانکی، رقابت نرخ در دوسال اخیر کاهش یافته و بر همین اساس کاهش تدریجی بهای تمام شده پول را در نظام بانکی به رغم تغییرات متغییرهای کلان اقتصادی شاهد بوده‌ایم.

۳- هماهنگونه که مستحضر هستید دولت برای تامین کسری بودجه مبادرت به انتشار اوراق  بدهی کرده مشتریان اصلی آن بانک‌ها بوده‌اند، عملکرد بانک در خصوص این اوراق به چه صورتی بوده و میزان خریداری شده تا تاریخ انتشار گزارش چه میزان بوده است؟
۴- با توجه به سوال قبلی ، آیا تبدیل برخی از منابع بانک ها به اوراق بدهی دولتی که طبیعاتا نرخ بهره بالاتری نسبت به اعطای تسهیلات دارد اما از سوی دیگر ممکن است درآمدهای سرمایه گذاری ها را کاهش دهد در مجموع چه تاثیری بر منابع درآمدی بانک خواهد داشت؟
مالکیت اوراق بدهی دولتی منجمله اسناد خزانه در بانک ها با توجه به مجموع قوانین بانکداری و حدود مجاز تعریف شده برای مصارف وجوه ، عمدتا براساس سیاست مدیریت نقدینگی در بانک ها و اجرای دستورات قوانین سالانه بودجه برای تسویه بدهی های دولت به اشخاص ثالث انجام می شود. بانک پارسیان نیز در تبعیت از همین دو سیاست در دوسال اخیر بخشی از بدهی بدهکاران را از محل این اسناد تسویه کرده است و در زمان مناسب نسبت به مدیریت نقدینگی با خرید و فروش این اوراق اقدام کرده است.

۵- برآورد بانک از تاریخ عرضه سهام شرکت اپال کانی پارس چه زمانی است و این بانک چه ارزشی برای روز عرضه متصور است. در ضمن آخرین برآورد بانک از ارزش مجموعه گروه مالی پارسیان چقدر است؟
فرآیند پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت اپال کانی پارس در راستای سیاست‌های هیات مدیره منطبق با مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار در دست اقدام است و انتظار می رود با در نظر داشتن شرایط بازار و تکمیل فرآیند پذیرش، عرضه اولیه این شرکت ظرف یک ماه آینده محقق شود. در خصوص ارزش شرکت گروه مالی پارسیان نیز با توجه به آگهی منتشره برای مزایده سهام آن شرکت امکان ارائه مظنه در خصوص ارزش جاری این شرکت تا خاتمه مهلت تسلیم پیشنهادات مقدور نیست.


 

کد خبر 422799

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • «وپارس» چوب حراج می‌زند

    «وپارس» چوب حراج می‌زند

    بانک پارسیان نتوانسته است شرکت‌های زیر مجموعه خود را در قالب شرکت گروه مالی پارسیان بفروشد و اکنون تصمیم به فروش آنها به صورت جداگانه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =