تداوم فـروش خوب سه شرکت بورسی

شرکت‌های پتروشیمی شیراز، معادن منگنز ایران و پتروشیمی شازند اراک گزارش عملکرد یک ماهه خود مربوط به آبان ماه را منتشر کردند.

به گزارش صدای بورس، پتروشیمی شیراز به طور میانگین شش ماه ابتدایی ۹۲ هزار تن آمونیاک به عنوان محصول اول زنجیره تولید کرده است. این رقم در مهر ۹۶.۶ هزار تن و در آبان ۹۳.۵ هزار تن بوده است. میانگین فروش ۶ ماه اول اوره شرکت ۱۳۵ هزار تن است. در مهر ماه ۸۳ هزار تن اوره فروش داشته اما در مهر ماه رقم خوب ۱۵۶ هزار تنی را گزارش کرد.
رقم فروش شرکت در این ماه ۷۸۶ میلیارد تومان بوده است. شیراز در حالی رکورد رقم فروش ماهانه را به ثبت رساند که رکورد قبلی فروش ۵۶۰ میلیارد تومانی در اردیبهشت امسال بود. میانگین فروش ماهانه امسال ۴۱۹ میلیارد بوده است و فروش آبان رشد ۸۷ درصدی نسبت به این میانگین نشان می دهد. نرخ فروش اوره در مهر ماه ۴۶،۵۷۱ ریال به ازای هر کیلو بوده که در آبان ماه با ۴ درصد رشد به ۴۸،۲۹۲ ریال رسیده است.

«کمنگنز» و تداوم فـروش خوب شرکت
مقدار تولید شرکت در سال ۹۸ تفاوت خاصی با سال گذشته نداشت و متوسط هر ماه ۷.۲۳۶ تن را ثبت کرده بود. در ۷ ماهه ابتدایی سال متوسط تولید ماهانه ۸.۰۰۰ تن بوده است و در آبان ۸.۴۰۰  تن.با فروش ۷.۸۰۰ تنی آبان، محموع فروش سال جاری شرکت به ۶۴ هزار تن رسیده است.
متوسط فروش ماهانه فصل اول و دوم ۹۹ به ترتیب برابر ۹.۵ و ۱۶ میلیارد تومان گزارش شده است. در مهر ۱۶.۱ و در آبان هم عدد قابل قبول ۱۴.۸ میلیاردی را دارد.
متوسط نرخ سال ۹۸ برابر ۱.۰۵۰ تومان بوده  است با روند صعودی نرخ شمش فخوز، نرخ های شرکت نیز روند صعودی طی کرده و در ماه جاری ۱.۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو بوده وکه نسبت به متوسط سال جاری رشد ۲۰ درصدی دارد. 

پتروشیمی شازند اراک
شرکت پتروشیمی شازند اراک در آبان ماه رکورد فروش ماهانه خود را به مبلغ ۱۰۹۲ میلیارد تومان به ثبت رساند. فروش این ماه ۱۸ درصد بیشتر از مهر و ۶۴ درصد بیشتر از میانگین دوره هفت ماهه می باشد.
جمع فروش مقداری شاراک در این ماه حدود ۷۵ هزار تن بوده که در قیاس با ماه قبل ۶ درصد بیشتر است.
نرخ فروش پلی پروپیلن شرکت نسبت به ماه گذشته ۳ درصد رشد و نرخ فروش دو اتیل هگزانول شرکت نیز نسبت به ماه گذشته حدود ۳۸  درصد افزایش داشته است.
مجموع فروش ۸ ماهه شرکت ۵۷۴۳ میلیارد تومان گزارش شده که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۴۳۶۶ میلیارد تومان بوده است.
قیمت سهم ۲۰۰۹ تومان می باشد و در یک ماه گذشته حدود ۵ درصد بازدهی داشته است.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

کد خبر 422442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =