در جلسه نهاوندیان برای «اصلاح شیوه نامه تنظیم بازار فولاد» چه گذشت؟

در این جلسه برخی مواد ابتدایی (تا ماده ۸ شیوه نامه) اصلاح شد و مابقی موارد اصلاحی نیز در جلسه ای که آینده به میزبانی نهاوندیان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شود.

به گزارش صدای بورس شنیده ها حاکی از آن است که جلسه امروز بعد از ظهر در دفتر معاون اقتصادی رئیس جمهور برای بررسی و اصلاح شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد از ساعت ۱۵ آغاز شد.

در این جلسه علاوه بر مدعوین مندرج در دعوتنامه، دکتر قالیباف، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشت. بنابراین مقرر شد «شیوه نامه اصلاح شده» مورد اجرا قرار گیرد و کارگروهی با حضور تشکل ها بخش خصوصی در جهت اجرایی کردن این شیوه نامه تشکیل خواهد شد.

لازم به اطلاع است، در این جلسه برخی مواد ابتدایی (تا ماده ۸ شیوه نامه) اصلاح شد و مابقی موارد اصلاحی نیز در جلسه ای که آینده به میزبانی نهاوندیان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شود، اعمال خواهد شد.

 این موارد در جلسه امروز مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته است: اول، نرخ جهانی از یک ماه قبل به یک هفته قبل تغییر یافته است. دوم، مقرر شده در بخش محصولات همه محصولات از جمله «لوله و پروفیل» هم وارد معاملات بورس کالا شود. حاشیه های جلسه:

 جعفر سرقینی و داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزارت صمت بر «عدم اصلاح شیوه نامه» اصرار داشتند اما نظرات جمع بر این بود که شیوه نامه مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

دکتر قالیباف بسیار صریح از منافع سهامداران شرکت های فولادی دفاع کرده است و تاثیر این شیوه نامه بر بازار سرمایه را تشریح کرده است.

منبع: اخبار بورس و اوراق بهادار تهران

کد خبر 422374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =