سوداگران فولاد عرضه شده در بورس را می‌خرند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است هم اکنون درصد کمی از فولاد تولید شده در کشور در بورس عرضه می‌شود و همین میزان را نیز سوداگران می‌خرند تا با قیمت بالاتر به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

به گزارش صدای بورس، محمد صفائی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص شیوه نامه قیمت‌گذاری فولاد گفت: سنگ‌آهن فولاد ما نصف قیمت سنگ آهن خلیج فارس است، انرژی هم که ارزان است، اما فولاد بالاتر از قیمت جهانی به دست مصرف‌کننده می‌رسد، بنابراین لازم بود که برای قیمت‌گذاری ورود شود.

صفائی دلوئی با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد تولید کل کشور را فولادمبارکه دارد، ادامه داد: فولاد خوزستان، فولاد خراسان و فولاد مبارکه سه تولیدکننده عمده کشور هستند و اجحاف در حق مردم است که فولاد به قیمت بالاتر از نرخ منصفانه عرضه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه  مقدار کمی از فولاد به بورس برده می‌شود، تصریح کرد: فولاد عرضه شده در بورس را سوداگران می‌خرند و بعد در بازار با قیمت بالاتری به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

او با بیان اینکه ممکن است فولادی‌ها هم سود نکنند، گفت: این وسط سوداگران سود اصلی را می‌کنند و به همین خاطر اصل قیمت‌گذاری درکالاهای اساسی که تولیدکنندگان محدود دارند و سود و زیانشان قابل محاسبه است، کار درستی است.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اگر قیمت‌گذاری درست باشد، قیمت عرضه فولاد پایین‌تر خواهد آمد.

منبع:رصدخانه بورس

کد خبر 422250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =