بازدهی بازارهای موازی در ۵ آذر ماه/ اتریوم ۲۷/۷ درصد بازدهی در یک هفته ثبت کرد

بازارهای مختلف می‌توانند روی هم تاثیر بگذارند و می‌توان از رفتار یک بازار بازار دیگری را پیش بینی کرد. در این گزارش شاخص‌های بازار از جمله بورس تهران، دلار، سکه طلا ، طلا گرمی و رمز ارزها را بررسی شده است.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل هفته را با صفر درصد بازدهی نسبت به پایان هفته قبل تمام کرد. امروز پر نوسانی برای شاخص کل بود ابتدای روز با روند سریع کاهشی آغاز شد اما بعد از ۱۵ دقیقه و ریزش حدود ۱۲ هزار واحدی روند تغییر جهت داد و به سمت بالا حرکت کرد به طوریکه با رشد ۰/۷۴ درصد معادل ۱۰ هزار واحد نسبت به روز قبل روز را به پایان رساند.
شاخص هم وزن اما از صبح با ثبات قدم در مسیر رشد بود و توانست قسمت زیادی از عقب ماندگی‌های خود را نسبت به شاخص کل جبران کند.
این عقب ماندگی‌ها از خرداد ماه شدت گرفته بود هم اکنون فاصله مناسبی با هم دارند. شاخص هم وزن هم با ۱/۱۷ درصد معادل ۴۵۵۱ واحد هفته را تمام کرد و بازدهی هفتگی چشمگیر ۳/۶ درصدی را به دست آورد.
در فرابورس هم روند نزولی بود. شاخص فرابورس توانست با ۰/۶ درصد معادل۹۳ واحدبه پایان هفته برسد و بازدهی هفتگی ۱/۷ درصدی را برای خود ثبت کند.
ارزش کل بازار امروز ۶۵,۰۶۱ هزار میلیارد ریال معادل ۲۵۹ میلیارد دلار رسیده است.

دلار امروز نوسان کمی دارد و بعد از کاهش دیروز در محدوده ۲۵۵،۰۰۰ ریال متوقف شده است به نظر می‌رسد این محدوده حمایت ۰/۵ درصد فیبوناچی باشد. در روزهای پیش رو کاهش ارزش دلار تا ۲۳۰،۰۰۰ ریال بعید به نظر نمی‌رسد. از ابتدای هفته تا این لحظه بازدهی هفتگی دلار منفی ۶/۷ درصد بوده است.

سکه بهار آزادی از دیروز ۱/۸۳ درصد کاهش داشته است و هم اکنون با قیمت ۱۰۸،۰۰۰ هزار ریال در حال معامله است. این مبلغ یک کف حمایتی برای سکه محسوب می‌شود و در صورت عبور از آن تا ۱۰۲،۰۰۰ حمایت معتبر بعدی آن ارزیابی می‌شود. بازدهی سکه بهار آزادی در یک هفته گذشته منفی ۴/۱ درصد بوده است.

طلا ۱۸ عیار هم اکنون با ۱۰،۵۵۵ هزار ریال معامله می‌شود که ۰/۷۵ درصد نسبت به دیروز کاهش داشته است. با کاهش امروز طلا به کف حمایتی خوبی رسیده است. هرچند پیش بینی می‌شود طلا با کمی نوسان در این محدوده به روند کاهشی خود تا یک میلیون تومان ادامه دهد.بازدهی یک هفته گذشته طلا ۱۸ عیار منفی ۶ درصد بوده است.

ارزهای دیجیتال هم چنان صعودی هستند. بیت کوین هم اکنون با قیمت ۱۹۳۲۲ دلار معامله می‌شود که ۱/۲۹ درصد بالاتر از قیمت دیروز است. بعد از حدود سه سال از سقف تاریخی خود عبور کرده است احتمالا در این محدوده مدتی نوسان کند. در صورت بیت کوین روند نزولی به خود بگیرد احتمالا تا ۱۶۰۰۰ دلار کاهش ارزش خواهد داشت. بازدهی بیت کوین در یک هفته گذشته مثبت ۹/۶ درصد بوده است.

اتریوم در دو روز گذشته رشد قابل توجه‌ای را ثبت کرده است امید می‌رود به زودی خود را به ۷۰۰ دلار برساند. بزادهی یک هفته گذشته اتریوم مثبت ۲۷/۷ درصد بوده است.

رضا نجارزادگان

کد خبر 422248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =