شناوری و نقد شوندگی بازار به کمک بازارگردان‌ها/ نیاز به ضمانت‌های اجرایی قوی داریم

علی عباس کریمی، معاون توسعه و تحقیق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با بیان اینکه بازارگردانی یکی از الزامات بورس‌ها برای سهام شرکت‌هاست، گفت: در خیلی از کشورها برای اوراق بدهی در بازار نیز بازارگردان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش صدای بورس، علی عباس کریمی، معاون توسعه و تحقیق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با بیان اینکه بازارگردانی یکی از الزامات بورس‌ها برای سهام شرکت‌هاست، گفت: در خیلی از کشورها برای اوراق بدهی در بازار نیز بازارگردان در نظر گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه وجود بازارگردان به شناوری و نقد شوندگی بازار کمک می‌کند، گفت: در خیلی از کشورها حضور بازارگردان در زمان پذیرش شرکت به عنوان یک الزام در نظر گرفته می‌شود. 

کریمی با بیان اینکه حضور یک یا چند بازارگردان به نقد شوندگی سهم و ایجاد آرامش در بازار کمک می‌کند گفت: وقتی سرمایه‌گذاری میخواهد سهمی را خریده یا بفروشد، می‌داند نهادی در بازار هست که محدودیت‌ها را بر طرف می‌کند و او با مشکلی مواجه نمی‌شود و همین موضوع تنش و هیجان در بازار را کاهش می‌دهد. 

معاون توسعه و تحقیق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با بیان اینکه بازار سرمایه ما نیاز به این آرامش دارد، گفت: تا حالا شرایط الزام آور سختی نداشتیم و بازار ما در حد خیلی گسترده و پیشرفته نبوده و این موارد یکی یکی اضافه می‌شود.

کریمی تصریح کرد: با دستورالعمل‌های تازه، بازارگردان‌ها در بازار فعالیت جدی خواهند داشت و حضور مقام ناظر نیز به نقد شوندگی و شناوری بازار کمک می‌کند. 

معاون توسعه و تحقیق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با بیان اینکه در بسیاری از کشورها اگر بازارگردانی به الزامات پایبند نباشد با لغو مجوز رو به رو می شود،گفت: ما به چنین ضمانت‌های اجرایی نیاز داریم تا نحوه فعالیت فعالان بازار بهتر انجام شود./ تالار شیشه ای

کد خبر 421968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =