تحقیق و تفحص از خودرو سازها، در دستور کار مجلس

حجت اله فیروزی از تصویب طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش صدای بورس، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: دو طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شد؛ یکی از این طرح‌ها ۱۴ امضا و دیگری ۲۰ امضا داشت، از آنجایی که محورهای هر دو درخواست یکسان بود، کمیسیون هر دو طرح را با حضور نمایندگان متقاضی، نماینده‌های دولت و خودروسازان بررسی کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بررسی مدارک ارائه شده از سوی خودروسازان درباره محورهای طرح تحقیق و تفحص، متقاضیان قانع نشدند بنابراین طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها در کمیسیون صنایع و معادن به رای گذاشته و تصویب شد.

وی بیان کرد: اگر نمایندگان با تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها در صحن علنی موافقت کنند، کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها تشکیل و اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح محورهای تحقیق و تفحص، توضیح داد: به زعم متقاضیان طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها، در سال‌های گذشته علیرغم حمایت‌های بسیار از این صنعت مانند ممنوعیت یا تعرفه‌گذاری برای واردات چهارچرخ‌ها، خودروسازان نتوانستند به جایگاه مناسبی دست یابند.

به گفته فیروزی نمایندگان متقاضی طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو از موضوعاتی مانند قیمت، کیفیت و عرضه خودرو در کشور انتقاد کرده و خواستار بررسی نحوه عرضه خودرو طی سال‌های اخیر شدند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 421945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =