۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
رقابت دارویی‌ها در بورس

پس از همه‌گیری ویروس کووید۱۹ و زیان شدید اقتصاد جهان، شرکت‌های دارویی برای یافتن درمان دست به کار شدند.

به گزارش صدای بورس، هفته گذشته شرکت داروسازی فایزر و از ساخت واکسنی با بیش از ۹۰ درصد اثرگذاری و آزمایش آن روی ۴۴ هزار نفر خبر داد. فایزر این موفقیت را به همراه شریکش، بایونتک به دست آورد. این خبر موجب افزایش قیمت سهام این دو شرکت‌ شد.
شرکت آسترازنکا نیز مشغول کار روی واکسنی است که به گفته دانشگاه آکسفورد، نتایج آن اوایل ماه دسامبر منتشر خواهد شد.
اما دیروز خبری منتشر شد که امید به احیای اقتصاد جهان در آینده نزدیک را بیش از پیش تقویت کرد. شرکت مدرنا اعلام کرد، واکسنی با قدرت اثرگذاری ۹۵ درصدی ساخته است. با انتشار این خبر، ارزش سهام مدرنا افزایش و قیمت سهام سه رقیب دیگر کاهش یافت.
ویژگی‌های منحصربه‌فرد واکسن مدرنا در مقایسه با محصول رقبا از عوامل مهم تمایل سرمایه‌گذاران به خرید سهام این شرکت دارویی بود.
در معاملات دیروز (دوشنبه) بورس‌های آمریکا، ارزش سهام فایزر با ۱.۲۹ دلار کاهش به ۳۷.۳۳ دلار رسید. هر سهم شرکت بایونتک ۱۴.۴۸ دلار افت کرد و ۹۱.۵۲ دلار قیمت خورد. سهام آسترازنکا نیز ۱.۰۹ دلار کاهش را تجربه کرد و به قیمت ۵۶.۲۹ دلار معامله شد. در همین حال، ارزش سهام شرکت مدرنا با ۸.۵۶ دلار (معادل ۹.۵ درصد) رشد روبه‌رو شد و به ۹۷.۹۵ دلار رسید. کارشناسان معتقدند، ارزش سهام این شرکت امکان افزایش بیشتر را دارد.
منبع: بیزنس اینسایدر

کد خبر 421580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =