امیدها ادامه دار است؟ / پیش‌بینی بازار سرمایه تا پایان هفته

سبزپوشی بازار می‌تواند آغازی برای بهبود روند افزایشی بورس باشد.

به گزارش صدای بورس، بهادر شمس، مدیرعامل شرکت آرمان تدبیر در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: تا هفته گذشته شاهد خروج نقدینگی از بازار بودیم و فعالان با ضرر سنگین سرمایه خود را نقد می کردند و از خارج می‌شدند.

وی افزود: در سه روز ابتدایی هفته روند بازار تغییر کرد و بورس سبزپوش شد. اطمینان به بازار در حال بازگشت است و برخی که سرمایه خود را نقد و از بازار خارج شده بودند، بعد از سه ماه طی امروز و روزهای گذشته دوباره در بازار سرمایه خرید کردند که این روند می‌تواند  اغاز بهبودی برای بورس باشد.

شمس بیان کرد: پیش بینی‌ می‌شود طی هفته جاری و هفته آینده بازار روند صعودی طی کند. در حال حاضر گروه خودرویی و بانکی که ریالی هستند، مورد اقبال سهامداران قرار گرفته اند و روند مثبتی را تجربه کرده اند. گروه فولاد،پتروشیمی و سهام‌هایی که متاثر از دلار هستند در نهایت با افزایش قیمت دلار روزهای مثبتی دارند و خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد  بازار به شرکت های بزرگ تمایل دارد و شرکت های کوچک پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری ندارد.

بیشتر بخوانید:
مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بورس
بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت سهام امروز ۹۹/۰۸/۲۶
وضعیت ۵ بازار در ۲۶ آبان
بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت سهام امروز ۹۹/۰۸/۲۶
 

این کارشناس بازار سرمایه  در ارتباط با پیش‌بینی بازار سرمایه  گفت: بیشتر دارویی‌ها امروز منفی بودند و بیشتر حجم نقدینگی امروز در گروه خودرو و فولاد بود. پیش بینی برای آینده بازار سرمایه، ادامه‌دار بودن دوره بهبود است. به نظر می‌رسد جریان خروج نقدیگی از بازار به دلایلی همچون اقدامات سازمان متوقف شده است.

وی افزود: کارشناسان بازار سرمایه امروز انتظار مثبت بودن بازار را نداشتند. بازار در ابتدا  منفی و دوباره صف خرید خوبی ایجاد و مثبت شد. این امر حداقل نویدبخش مثبت بودن بازار سرمایه است

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با سهام خودرویی‌ها بیان کرد: مثبت بودن گروه خودرویی ها ناشی از  جو روانی پیروزی بایدن، کاهش تحریم‌ها و بهبود شرایط تامین قطعات است. 

وی در پایان به سهامداران توصیه کرد: کسانی که تاکنون دوران رکود را تحمل کرده اند و تا به امروز صبر کرده اند از فروش هیجانی سهام خود بپرهیزند، چرا که بازار به روزهای مثبت خود خواهد رسید.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 421512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =