بحران اشتغال در صنعت نفت آمریکا

بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت نفت شیل آمریکا در حال ادغام با یکدیگر هستند و همین مسئله هزاران فرصت شغلی در این صنعت را به خطر انداخته است.

به گزارش صدای بورس به نقل از راشاتودی، مدت‌ها است که بسیاری از شرکت‌های نفت شیل آمریکا به دنبال ادغام با یکدیگر هستند و طی چند هفته گذشته میلیاردها دلار قرارداد در این زمینه امضا شده است.

کارشناسان می‌گویند جابه‌جا شدن تملک شرکت‌ها و یا ادغام آنها با یکدیگر اجتناب‌ناپذیر است چرا که شرکت‌های نفتی کوچک با بدهی‌های پایین‌تر در تلاش هستند تا خود را از بحران پیش آمده ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا نجات دهند.

شرکت‌های بزرگ هم تلاش می‌کنند تا دارایی‌های ارزشمند آنها را به سبد دارایی‌های خود اضافه کنند. چیزی که در این زمینه باز هم اجتناب‌ناپذیر است از دست رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی در این شرکت‌ها است. چرا که بسیاری از شرکت‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و مدیریت مخارج خود ادغام می‌شوند.

از اوایل ماه مارس و زمان سقوط قیمت نفت در بازار جهانی روند اخراج کارگران در صنعت نفت آمریکا سرعت بیشتری گرفته است. چرا که در کنار کاهش به اختلاف خوردن بدموقع روسیه و عربستان بر سر سیاست‌های نفتی به کاهش بیشتر قیمت نفت در بازار منجر شده بود.

صنعت نفت آمریکا تا کنون هزاران فرصت شغلی را در صنایع بالادستی و در تأسیسات حفاری و تولید نفت خود از دست داده و دلیل آن پایین آمدن تولید نفت شرکـت‌ها به خاطر کاهش قیمت به کمتر از میزان سر به سر بوده است.

از طرف دیگر شرکت‌های نفتی به دنبال کاهش هزینه سرمایه‌گذاری خود برای امسال و سال جاری هستند.

در حالی که تصور می‌شد، روند رو به بهبود آغاز شده اما به نظر می‌رسد یک موج جدید اخراج کارگران در صنعت نفت آمریکا در پیش است.

در حالی که کارشناسان از ادغام شرکت‌های نفتی آمریکایی استقبال می‌کنند و آن را سیاستی برد برد می‌دانند، اما این ماجرا یک بازنده دارد و آن هم کارگران شرکت‌ها است./فارس

کد خبر 420784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =