دلایل عدم حمایت دولت از بازار سرمایه/ اصلاح ۱۵ تا ۳۰ درصدی بازار با بازگشایی شستا

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر می رسد دولت حمایت از بازار را تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تعویق انداخته است.

به گزارش صدای بورس، حسین یوسفی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: فقط پارامترهای بنیادین و تکنیکال برای پیش‌بینی معاملات بازار سرمایه تاثیرگذار نیست، بلکه مسائل سیاسی در انتخاب نوع بازار برای سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است.

یوسفی به اصلاح چند ماهه اخیر بازار اشاره کرد و افزود: اصلاح بازار زمانی به پایان می رسد که نتیجه ریاست جمهوری مشخص شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند استراتژی مشخصی برای خود داشته باشند که به کدام سهم وارد و از کدام سهم خارج شوند.

یوسفی بیان کرد: اصلاح بازار سرمایه در ایران از شهریور۹۹ شروع شد و ادامه دار شدن نوسانات این بازار به خاطر تب و تاب انتخابات آمریکا بود. دولت در یک ماه اخیر باتوجه به حمایت‌هایی که هر روز اعلام می‌کرد، متاسفانه حمایتی از بازار سرمایه نکرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده گفت: کلیت بازار با پیش‌بینی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا امروز مثبت بود، امروز ورود پول حقیقی بازار را سبز کرد و به نظر می رسد این روند در آینده نیز مثبت بماند.

بیشتر بخوانید:
دلیل عدم حمایت دولت از بورس/ پیش بینی بازار سرمایه هفته آینده
حقیقی‌ها چقدر نقدینگی وارد بازار کردند؟
بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت سهام امروز ۹۹/۰۸/۱۴
آغاز بازارگردانی ۵ شرکت بورسی

یوسفی در ادامه گفت: وضعیت بازار سرمایه به سهام‌های بزرگی همچون خودرو بستگی دارد. شستا بزرگترین سهم بازار سرمایه ایران است و بازگشایی آن در روند بازار تاثیر زیادی خوهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شستا مدت زمان زیادی است که بسته شده است. این بسته بودن به نظر می رسد یک استراتژی برای جلوگیری از ریزش‌های بیشتر باشد. باز شدن آن در این شرایط به طور قطع ریزش بیشتر شاخص را به همراه می آورد. با منفی خوردن شستا در کنار دو نماد شاخص ساز دیگر همچون فارس و خودرو، بازار سرمایه، شکست عجیب و غریبی برای بازار سرمایه به همراه می آورد و در نتیجه  این استراتژی ( بسته بودن شستا) راهکاری برای جلوگیری از افت بیشتر شاخص بورس بود.

وی در پاسخ به چرایی حمایت نکردن دولت از بازار سرمایه در ریزش‌های دنباله دار گفت: به نظر می‌رسد دولت زمان حمایت از بازار سرمایه را تا پایان انتخابات آمریکا به تعویق انداخته است. تا بعد از انتخابات شستا باز شود و در این زمان از بازار حمایت کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:به نظر می‌رسد حمایت مالی دولت در این مدت دور ریختن پول بود و به همین علت بود که به درستی از بورس حمایت نکرد.

وی با بیان اینکه حمایت پولی فساد می‌آورد، گفت: نظرات غیر کارشناسی مسئولان در ریزش بیش از اندازه شاخص تاثیرگذار بود، مسئولان باید بدانند که حمایت همیشه پول نیست. حمایتی که کارشناسی شده باشد نیازی به ورود پول به بازار سرمایه ندارد.

یوسفی گفت: حمایت مالی از بورس اشتباه است. دو روز صف فروش را شاید بتوان با این حمایت جمع کرد اما در کلیت بازار حمایت مالی باعت فساد می شود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: دولت با چند استراتژی می‌تواند بازار را اصلاح کنند، یک هفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا شستا باید باز شود که د در این بازگشایی بازار حدود ۱۵ تا ۳۰درصد اصلاح می‌شود. این زمان بهترین زمان حمایت دولت است و به نظر می‌رسد دولت حمایت خود را برای این زمان ذخیره کرده است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 420566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =