آمار صدور کدهای بورسی هم‌چنان صعودی است

براساس آمار به دست آمده مجموع صدور کدهای بورسی تا پایان مهرماه از مرز ۲۱ میلیون کد عبور کرده است که بخشی از آن مربوط به مشمولان سهام عدالت است که روش مستقیم برای مدیریت دارایی خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس، آمارها حاکی از آن است که تا سال ۱۳۹۱، ۶ میلیون و ۴۸۸ هزار کد، تا سال  ۱۳۹۲، ۷ میلیون و ۳۶۲ هزار کد، تا سال ۱۳۹۳، ۷ میلیون و ۹۹۶ هزار کد، تا سال  ۱۳۹۴، ۸ میلیون و ۸۴۱ هزار کد، تا سال ۱۳۹۵، ۹ میلیون و ۳۴۸ هزار کد، تا سال ۱۳۹۶، ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار کد، تا سال ۱۳۹۷، ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار کد  و تا سال ۱۳۹۸، ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی صادر شد.

بر این اساس تعداد کدهای بورسی جدید صادر شده در مهرماه ۵۶۶ هزار کد بوده درحالی که در مهرماه سال گذشته ۹۱ هزار کد صادر شده بود. همچنین کل کدهای بورسی صادر شده در سال ۱۳۹۸، ۸۲۲ هزار کد بود که حدود ۳۰۰ هزار کد از تعداد کدهای صادر شده در مهرماه سال جاری بیشتر است.

بر این اساس و با احتساب ۵۶۶ هزار کد بورسی در مهرماه، به طور کلی تا پایان مهرماه سال جاری ۲۱ میلیون و ۱۷۳ هزار کد بورسی جدید صادر شده است. البته بخشی از کدهای بورسی صادر شده متعلق به مشمولین سهام عدالت است که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و برای فروش سهام خود باید کد بورسی داشته باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 420515

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مردم چه استان‌هایی بیشتر وارد بورس شدند؟

    مردم چه استان‌هایی بیشتر وارد بورس شدند؟

    بازار سرمایه در سالی که گذشت شاهد ورود تعداد قابل توجهی کد بورسی جدید بود؛ به طوریکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۵ میلیون کد جدید بورسی صادر شد. بر این اساس، افراد سجامی شده در خراسان رضوی با ۵۰۰ هزار و ۶۴۸ کد، بیشترین و افراد سجامی شده در قم با ۲۲ هزار و ۹۱۷ کد، کمترین تعداد در میان استان ها بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =