استان‌های پیشتاز در صدور کد بورسی

بر اساس آمارهای به دست آمده از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در ۷ ماه نخست سال جاری ۹ میلیون و ۵۱۵ هزار کد معاملاتی جدید صادر شده تا مجموع دارندگان کد بورسی به۲۱ میلیون و ۱۷۳هزار نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش صدای بورس، بر همین اساس یک‌چهارم جمعیت کشور دارای کد معاملاتی هستند و معاملات تالار شیشه‌ای را رصد می‌کنند. در حالی تعداد کدهای معاملاتی در ۷ماه ۲۱ میلیون نفر را رد کرده که در سال۹۸ معادل ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی صادر شده بود. برهمین اساس ۵۶۶ هزار کد معاملاتی جدید در مهرماه صادر شده است. این در حالی است که پس از ثبت قله ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحدی در ۱۹ مردادماه، شاخص سهام در مسیر اصلاحی قرار گرفت اما صدور کدهای جدید بورسی متوقف نشد.

در این میان از آنجا که برای مشمولان سهام عدالتی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند کد بورسی صادر می‌شود، تعداد کدهای بورسی صادر شده به بیش از ۴۹ میلیون کد می‌رسد.

براساس این گزارش رونق معاملات آنلاین در بازار سهام نیز از مهم‌ترین دلایل استقبال مردم برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.  اگرچه تا اواسط مرداد بورس با درخشش عجیبی نسبت به بازارهای موازی بازدهی داشت اما توقف یکه‌تازی بورس از۱۹ مرداد و همزمان با آغاز اصلاح قیمت‌ها رقم خورد.

همچنین در تهران بیش از ۱۷/۸ درصد از کدهای بورسی صادر شده است. گرچه آمار فراوانی استان‌ها در صدور کد بورسی هر ۶ ماه ارائه می‌شود اما بر اساس همین آمار ۶ ماهه، تهران در صدر صدور کدهای بورسی قرار دارد. به عبارتی در استان تهران بیش از۳ میلیون و ۶۵۶ هزار نفر دارای کد معاملاتی هستند.  پس از آن استان اصفهان با ۶/ ۷ درصد در رتبه بعدی قرار می‌گیرد و در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۵۳ هزار نفر در این استان دارای کد معاملاتی هستند.

استان‌های خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی در رتبه‌های بعدی بیشترین کد بورسی قرار دارند. در انتها نیز استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۸۶ هزار و ۵۸۱ کد معاملاتی قرار دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 420326

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مردم چه استان‌هایی بیشتر وارد بورس شدند؟

    مردم چه استان‌هایی بیشتر وارد بورس شدند؟

    بازار سرمایه در سالی که گذشت شاهد ورود تعداد قابل توجهی کد بورسی جدید بود؛ به طوریکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۵ میلیون کد جدید بورسی صادر شد. بر این اساس، افراد سجامی شده در خراسان رضوی با ۵۰۰ هزار و ۶۴۸ کد، بیشترین و افراد سجامی شده در قم با ۲۲ هزار و ۹۱۷ کد، کمترین تعداد در میان استان ها بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =