اجرای غلط ‌خصوصی‌سازی در بزرگ‌ترین شرکت کنتورسازی خاورمیانه/ ‌باز هم پای یک "آقازاده" در میان است

شرکت کنتورسازی قزوین در مقابل مدیریت سوء یک جوان نابلد و اجرای غلط سیاست خصوصی‌سازی امروز به زانو درآمده است.

به گزارش صدای بورس،شرکت سهامی عام کنتورسازی سال ۱۳۴۷ در شهرستان البرز استان قزوین تاسیس شد و خطوط پرقدرت تولید کنتور در این کارخانه نبض بازار خاورمیانه را به خود اختصاص داد اما این در حالی است که امروز در مقابل مدیریت سو یک جوان نابلد و اجرای غلط سیاست خصوصی سازی به زانو درآمده است.

در هیاهوی روزهایی که رونق تولید در این اَبَر کارخانه تولید کنتور به اوج خود رسیده بود و کارگران به صورت مرتب حقوقشان را به موقع و با اصولی منظم دریافت می‌کردند ناگهان در سال ۸۷ اجرای غلط سیاست خصوصی سازی سبب شد تا هدایت کنتورسازی به دست فرد جوانی بیفتد که دغدغه‌ حداقلی نیز به حوزه تولید، رونق اقتصاد کشور و حمایت از حقوق کارگر نداشته باشد.

مدیر عامل جوان و عضو هیت مدیر شرکت پس از سال‌ها ترجیح دلالی بر تولید و خورد کردن کمر کارگران شریف کنتورسازی زیر بار آن همه بی کفایتی، با حکم قضایی روانه زندان می‌شود اما سوال اینجاست که چرا این فرد فاقد صلاحیت مدیریت همچنان بر خلاف نص قانون تجارت مشغول عزل و نصب کردن مدیران است؟ آیا خون این فرد آنقدر رنگین است که بر قانون نیز اولویت داشته باشد؟ ارتباطات بعضا مشکوک مدیرعامل جوان داستان کنتورسازی تا چه درجه‌ای از مناسبات سیاسی پیش رفته است؟

به نظر می‌رسد اجرای غلط سیاست خصوصی سازی برای امثال مدیران کنتورسازی قزوین حصن حصینی را به وجود می‌آورد تا به راحتی و بدون پاسخگویی به مقام مسئولی کارگران را با نگاه سلیقه محور عزل و نصب کنند، تولید را جایگزین دلالی و کسب سود کرده و به معنای حقیقی هر آن چه اراده کنند را در کسری از زمان انجام دهند.

شرکت در سال ۸۷ با تعداد حدود هزار نفر پرسنل تحویل مدیرعامل جوان می‌شود اما این در حالی است که امروز تنها ۲۰ نفر، آن هم در قسمت اداری مشغول کار هستند؛ اگر این فرد لایق کسوت مدیریت کنتورسازی است پس چرا هم‌اکنون پشت میله‌های زندان زندگی‌اش را سپری می‌کند؟ و اگر صلاحیت لازم را ندارد پس در حال حاض علت همه کاره بودن وی در شرکت کنتورسازی چیست که مسئولان باید به این پرسش‌ها پاسخ دهند.

مطمعنا آوازه تحصن‌ها و تجمعات کارگران کنتورسازی در چندین سال گذشته به سمع و بصر مردم رسیده است؛ این کارگران پس از سفر دکتر نوبخت به مناسبت هفته دولت به قزوین، تمام مطالبات و معوقاتشان را پس از سال‌ها تحمل سختی و رنج دریافت کردند و مشکلات آن‌ها مرتفع شد اما خواسته امروز این کارگران دلسوز، احیای مجدد خطوط تولید کنتورسازی است.

تسنیم/ گزارش از حسین عسگری‌فرد و سحر علیخانی

کد خبر 420132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =