بازار سهام از نیمه آبان برمی‌گردد

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه، اظهار کرد: بدون توجه به برنده انتخابات آمریکا می‌توان گفت بعد از پانزدهم آبان که این شوک سیاسی تعیین تکلیف شود، بازار برمی‌گردد.

به گزارش صدای بورس، مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه، اظهار کرد: بدون توجه به برنده انتخابات آمریکا می‌توان گفت بعد از پانزدهم آبان که این شوک سیاسی تعیین تکلیف شود، بازار برمی‌گردد.

صفاری درباره دلایل تداوم کاهش شاخص بورس، اظهار کرد: به طور کلی شوک هایی که به بازارهای مالی وارد می شود دو نوع هستند شوک های اقتصادی مثل نرخ بهره و دلار که برای برخی صنایع مثبت و برای برخی منفی است، اما شوک های سیاسی مثل انتخابات آمریکا شوکی منفی است.

وی افزود: بنابراین بدون توجه به برنده انتخابات آمریکا می‌توان گفت بعد از پانزدهم آبان که این شوک سیاسی تعیین تکلیف شود، بازار برمی‌گردد. تا آن زمان شوک دیگری وجود ندارد و شرکت‌هایی که در نیمه اول امسال حسابرسی شده‌ اند هم به بازار می آیند. بررسی وضعیت بازار سهام در سال گذشته هم نشان می دهد که بازار در نیمه دوم آبان ماه برگشت.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در حال حاضر خلاء اطلاعاتی تمام شده و شوک سیاسی هم تا میانه آبان تمام می‌شود. البته برنده انتخابات آمریکا مهم نیست، اما بازار بلاتکلیف است، اگرچه شوک‌ های سیاسی داخلی مثل اسیضاح رئیس جمهور هم به این وضعیت دامن زد که فعلا برطرف شده است. به عبارت دیگر در این مدت شاهد بی ثباتی داخلی هم بودیم.

صفاری همچنین درباره تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر بازار سهام نیز گفت: احتمالا در صورت پیروز شدن بایدن در کوتاه مدت نرخ دلار کاخش می یابد و با پیروزی ترامپ افزایش، اما هر دو به دنبال تحریم اقتصادی ایران هستند و شاهد تفاوت زیادی در وضعیت اقتصادی نخواهیم بود.

منبع:رشد و توسعه

کد خبر 420108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =