۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
دو روی متفاوت بازار

در بازار معاملات امروز صف فروش شاخص سازها جمع شد.

به گزارش صدای بورس، امروز بازار دو روی متفاوت داشت. از ساعت ۹ صبح همزمان با بازگشایی بازار اکثر شرکت‌ها در بازه منفی معامله می‌شدند اما از ساعت ۱۱/۳۰ تغییرات اساسی در روند سهم های شاخص ساز اتفاق افتاد. صف فروش سنگین شرکت‌های شاخص ساز شروع به جمع شدن کرد و بعضا در بازه مثبت معامله شدند. نماد خودرو با بیشترین صف پس از خرید بیش از یک میلیارد سهم به بازه مثبت رفت. نمادهای «خودرو»، «وبصادر»، «فولاد»، «وبملت» و «فملی» بیشترین افزایش مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند وهمین نمادها به علاوه «خگستر» بیشترین حجم معاملات امروز را از آن خود کردند. حقیقی‌ها هم در نمادهای «کیان»، «امین یکم» و «کمند» بیشتر از حقوقی‌ها خرید کردند.

بیشترین تاثیر مثبت در شاخص امروز را نمادهای «پاکشو» ، «کدما» ، «فخوز» و «غزر» داشتند و اما نمادهای «فولاد»  ، «فملی» ،«تاپیکو» و «شپنا» بیشترین تاثیر منفی را گذاشتند.

نمادهای «ثباغ» ، «بپاس»، «بساما» و «رنیک» بیشترین تاثیر مثبت در بازار فرابورس داشتند و «آریا»، «وسپهر» و «ذوب» بیشترین اثر منفی را داشتند.

شاخص کل با ۳۷۰۰۰ واحد کاهش معادل ۲.۷ درصد و شاخص هم‌وزن با ۴۷۸۰ واحد کاهش معادل ۱.۲۳ درصد روز را به پایان برد.

در مجموع به نظر می‌رسد هم زمان با رسیدن شاخص به حمایت مهم ۶۱.۸ حقوقی‌ها شروع به خرید و حمایت از شرکت‌های شاخص ساز کردند و امیدوارند به زودی روند جو فروش بازار پایان یابد.

کد خبر 419792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =