افزایش سرمایه ۴ هزار میلیارد ریالی «تملت»؛ یک خبر داغ از  صندوق «دارا سوم»

در مجمع فوق العاده شرکت تامین سرمایه ملت با موضوع افزایش سرمایه مصوب شد ۴ هزار میلیارد ریال به سرمایه این مجموعه اضافه شود. 

به گزارش صدای بورس، مجمع فوق العاده شرکت تامین سرمایه ملت به منظور تصویب افزایش سرمایه این مجموعه برگزار شد. در این برنامه سید روح الله حسینی مقدم مدیرعامل شرکت تامین سرمایه ملت و دبیر این مجمع با اشاره به گزارش‌هایی از وضعیت این مجموعه گفت: تامین سرمایه ملت روند رو به افزایش سرمایه ای داشته است، این مجموعه از سال ۸۹ با ۱۰۰ میلیارد تومان تاسیس شد و بعد از چندین مرتبه افزایش سرمایه، هم اکنون سرمایه آن به ۷ هزار میلیارد ریال رسیده است. 

حسینی مقدم افزود: شرکت با توجه به تعهداتی که دارد و همچنین کفایت سرمایه آن (کفایت سرمایه شرکت پایین آمده است) نیاز به ترمیم دارد. 

افزایش سرمایه با صرف سهام
وی اظهار کرد: از بین روش های افزایش سرمایه، بعد از ارزیابی، روش صرف سهام را انتخاب کردیم. بر این باور هستیم که بعد از افزایش سرمایه تاثیر آن در کارها نشان داده می شود. 

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه ملت تاکید کرد: مبلغ افزایش سرمایه –موضوع مجمع- مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال است و به این ترتیب بعد از این افزایش، سرمایه شرکت به ۱۱ هزار میلیارد ریال می رسد. 

در بخش دیگری حسینی مقدم مجدد تاکید کرد: این افزایش سرمایه برای تعهدات و کفایت سرمایه مان مورد نیاز است. وی در توضیح روش صرف سهام برای افزایش سرمایه گفت: از منابع بازار برای افزایش سرمایه استفاده می کنیم. 
 

نقش آفرینی «تملت» در بورس شدن شرکت ها
حسینی مقدم با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول امسال به دلیل کاهش نرخ ها وجود داشت از روش تامین مالی در زمان کمتر استفاده کردیم تا ریسک کم شود، به بیان نقش تامین مالی ملت در شرکت های مختلف بورسی پرداخت و گفت: این شرکت مشاور ۳ شرکت بورسی بوده است و الان هم برای ۱۲ شرکت که در مرحله پذیرش در بورس هستند کارهای مشاوره انجام می دهیم. 

وی افزود: بحث ارزش گذاری مسئولیت سنگینی است و درآمد کمی دارد. به همین دلیل در این بخش با وسواس عمل کردیم. 

حسینی مقدم تاکید کرد: در حوزه صندوق دارایی ها خالص ارزش درآمد صندوق ثابت های وابسته به تامین سرمایه ملت ۲ برابر شده است. در بخش صندوق های بازارگردانی هم فعالیت خوبی داریم و صندوق بازارگردانی ملت بزرگترین صندوق بازارگردانی کشور است. 

در بخش دیگری دبیر این مجمع گفت: ۵۵ درصد درآمد شرکت از طریق بازارگردانی اوراق است. در حوزه کالا هم تمرکز بر گواهی سپرده سکه طلای ملت داریم. 
تملت مدیر صندوق دارا سوم است

تملت مدیرعامل صندوق دارا سوم
حسینی مقدم گفت:‌ شرکت تامین سرمایه ملت مدیر صندوق دارا سوم است و در حال حاضر در مراحل ارسال اطلاعات و مجوزها هستیم. این صندوق هم برای شرکت تامین سرمایه ملت یک درآمدی ایجاد می کند. 

در پایان این برنامه حسابرس قانونی هم گزارش خود را قرائت کرد و با توجه به اینکه گزارش مذکور به فعالیت های شرکت ایرادی وارد نکرد موضوع افزایش سرمایه شرکت تامین سرمایه ملت از ۷ هزار میلیارد ریال به ۱۱ هزار میلیارد ریال تصویب شد.

در این جلسه بنا شد افزایش سرمایه شرکت از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران انجام شود که بر این اساس قیمت هر سهم این شرکت از ۱۲۰۳ ریال به ۸ هزار ریال برسد. همچنین ۵۰۰ میلیون برگه سهم منتشر شود.

کد خبر 419109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =