۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
مقاومت شاخص شکسته می‌شود؟

در صورت شکست مقاومت ۱۶۰۰ هزار واحد مقاومت بعدی در کانال ۱۷۰۰ هزار واحد است که در صورت شکست صعود بازار شروع می‌شود. 

مهسا فرشادفر، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس:

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس با افت بیش از ۱۸ هزار واحد در کانال ۱۵۶۱ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس و فرابورس جمعا ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان شد. 

دلیل ریزش صف فروش خودرو به عنوان لیدر بازار بود که صحبت‌های علی صحرایی مدیرعامل بورس بی‌تاثیر نبود که اعلام کردند برخی از سهم‌ها همچنان جای ریزش دارند که سیگنال منفی به بازار داد.
فروش سهام عدالت در بازار به قوت گرفتن منفی‌ها دامن زد. بعد از گذشت دو ماه که بازار سرمایه با ریزش همراه است و در بازار ارز شاهد رشد قیمت دلار هستیم و بسیاری از درآمدهای مجموعه‌ها به صورت ارزی انجام می‌شود.
در بازار سرمایه همیشه آینده سهام مورد معامله قرار می‌گیرد به نظر می‌رسد سهامداران انتظار دارند ارزش دلار کاهش یابد نشان می‌دهد در انتخابات آمریکا بایدن پیروز می‌شود. 
بنابراین منفی‌های بازار پیشخور شده و بازار دیگر جای ریزش چندانی نخواهد داشت. از لحاظ تکنیکالی هم برای شاخص کل مقاومت ۱۶۰۰ هزار واحدی وجود دارد که در روز یکشنبه شاخص تا کانال ۱۵۹۹.۹ هزار واحد رفت اما نتوانست مقاومت را بشکند.
در صورت شکست مقاومت ۱۶۰۰ هزار واحد مقاومت بعدی در کانال ۱۷۰۰ هزار واحد است که در صورت شکست صعود بازار شروع می‌شود. 
بنا به گفته رییس بانک مرکزی در خصوص تزریق ۷۸ میلیون دلار به بازار ارز اما در عمل شاهد هستیم که چنین اتفاقی رخ نداده و بازار ریزش نکرده است. همچنین گفته شده پول‌های بلوکه شده در عراق نیز بازگردانده می‌شود که اگر این اتفاقات رخ دهد باعث ریزش دلار می‌شود و باید به این نکته هم توجه داشت که بازارهای موازی هم در سقف قیمتی قرار دارند و دیگر جای رشد چندانی ندارند و نقدینگی مجدد به سمت بازار سرمایه برمی‌گردد.

کد خبر 419017

اخبار مرتبط

  • بررسی نوسانات دلار در سال ۹۹

    بررسی نوسانات دلار در سال ۹۹

    قیمت دلار در سال گذشته نوسانات زیاد و قابل توجهی را تجربه کرد به گونه‌ای که قیمت آن در اولین ماه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۶ هزار تومان بود اما در اوایل پاییز ۹۹ از ۳۰ هزار تومان نیز عبور کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =