پیوستن ایران به جمع تولیدکنندگان پلیمر کمیاب جهان

در سال جهش تولید، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، تولید نیمه صنعتی محصول مهم، کاربردی و استراتژیک پلیمری مورد نیاز تولید ماسک پزشکی، لباس یک‌بار مصرف بیمارستانی، پارچه یک‌بار مصرف حمل و نقل و پوشک نوزاد را آغاز کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به منظور متنوع‌سازی سبد محصولات شرکت‌های پتروشیمی با هدف افزایش تاب آوری، متنوع‌سازی بازارهای فروش، کاهش واردات و کمک برای تکمیل بیشتر زنجیره‌های ارزش تولید نیمه صنعتی یک محصول مهم، کاربردی و استراتژیک پلیمری (LOW MELT-PET) را آغاز کرد.

محصول پلی‌اتیلن ترفتالات با نقطه ذوب پایین (LOW MELT-PET) درحالی به صورت نیمه صنعتی با موفقیت تولید شده که نتایج تولید نیمه صنعیت این محصول پلیمری نشان می‌دهد که از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی و وارداتی است. این محصول پلیمری دارای چهار گرید بوده دارای کاربردهای متنوعی از جمله تولید ماسک پزشکی، لباس‌های یک بار مصرف بیمارستانی، پارچه‌های یک بار مصرف در سیستم‌های حمل و نقل و پوشک نوزاد است.

مطابق با برنامه زمان بندی تعریف شده، به زودی پتروشیمی شهید تندگویان، علاوه بر تولید صنعتی و تجاری (LOW MELT-PET)، تولید محصولات جدید دیگری همچون گریدهای زیست تخریب پذیر، گرید PET G بسته بندی با شفافیت و دوام بالا، تولید کاتالیست‌های بر پایه آنتی موان مورد استفاده در واحدهای تولید پلی‌اتیلن ترفتالات PET را آغاز کند. این شرکت همچنین موفق به تولید گریدهای مختلف PET از جمله تولید صنعتی گرید چادر مشکی و گرید نخ تایر شده است.منبع: اخبار بورس

کد خبر 419015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =