شیخان: وزیر صمت به صنعت سیمان وقت ملاقات بدهد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: از وزارت صمت در خواست داریم از تخصص و توانمندی‌های تشکل صنفی سیمان برای تصمیم گیری در امور این صنعت استفاده کند.

به گزارش صدای بورس، سیمان از جمله محصولاتی است که به دلیل کمبود آن در برهه ای از زمان قیمت گذاری آن به شکل دستوری انجام می‌شود. صاحبان صنعت سیمان از روند قیمت گذاری این محصول معدنی راضی نیستند دلیل این نارضایتی  سیمانی ها نا هماهنگی افزایش قیمت سیمان با افزایش نرخ ارز است. این گروه معتقدند دستوری بودن قیمت سیمان در زمانی که میزان عرضه کم بود قابل قبول بود اما امروز میزان عرضه نسبت به تقاضا پیشی گرفته است و بهترین راهکار حل مشکلات سیمانی ها آزاد سازی قیمت هاست.هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان سلسله نشست‌هایی در ارتباط با سیمان، مشکلات و راهکارهای آن برگزار کردند. از  جمله مهمترین محورهای این جلسات در مهر ماه 99 بورس کالایی شدن سیمان و نرخ گذاری آن بود.

بر اساس اظهارا ت سلطانی نژاد در سال ۹۵، با توسعه انتشار اوراق سلف موازی استاندارد، حجم تامین مالی به صورت میان مدت و بلندمدت از طریق بورس کالا افزایش یافته است. شرکت سیمان سپاهان سال ۹۴ با انتشار اوراق سلف در بورس کالا به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال تامین مالی کرد.

بیشتر بخوانید

امروز، مهر ۹۹، بیش از ۴ سال از سخن مدیرعامل بورس کالای ایران در ارتباط با پیگیری عرضه سیمان در بورس کالا گذشته است و همچنان عرضه سیمان در بورس کالا متوقف است.

انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان این روزها از فشار زیاد وارده به این صنعت سخن می گویند و معتقدند  میانگین قیمت سیمان در منطقه 70 دلار است اما سیمان ایران به کشورهای عراق و افغانستان میانگین زیر 15 دلار صادر می شود. صاحبان صنایع سیمانی از گرانی هزینه حمل و نقل و افزایش قیمت ارز گله دارند.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: ما صاحبان صنعت سیمان  از رزم حسینی وزیر صمت در خواست داریم به صاحبان این صنعت وقت ملاقات دهد، تا درارتباط با وضعیت صنعت سیمان، مشکلات و راهکارهای صنعت سیمان صحبت کنیم. همچنین از وزارت صمت در خواست داریم از تخصص و توانمندی‌های تشکل صنفی سیمان برای تصمیم گیری در امور این صنعت استفاده کند و با نظر و مشورت سیمانی ها تصمیمات اساسی گرفته شود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 418914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =