محدود شدن مدیران تصمیم‌گیر شستا بعد از بورسی شدن!

رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی واگذاری شستا در بورس را یک اقدام مثبت ارزیابی کرد که باعث محدود شدن مدیران تصمیم‌گیر این شرکت و شفافیت آن شد.

به گزارش صدای بورس، صبح امروز مجمع سالانه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برگزار شد. در این جلسه محمد رضوانی فر مدیرعامل این شرکت به ارائه گزارش‌هایی پرداخت. ضمن اینکه خبرهایی را هم در اختیار سهامداران و اصحاب رسانه‌ها قرار داد. از جمله این خبرها می‌توان به اعلام خبر بازگشایی نماد معاملاتی شستا تا هفته آینده اشاره کرد که رضوانی فر آن را مطرح کرد.

خبر دیگر اینکه بازارگردانی ۶۶ شرکت تابعه شستا به مجموعه صبا تامین سپرده شد. همچنین رضوانی فر اعلام کرد برای بازارگردانی مجموعه «شستا» نیز به زودی سازمان تامین اجتماعی تعیین و تکلیف می‌کند.

در حاشیه این جلسه اکبر ترکان رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌ گذار تامین اجتماعی به خبرنگار صدای بورس گفت: امسال اولین سال بورسی شدن شستاست. بنابراین گزارش‌های این شرکت هم با معیارهای سازمان بورس اوراق بهادار منتشر می‌َشود.

وی با بیان اینکه بورسی شدن «شستا» یک اتفاق بزرگ است، افزود: وقتی شرکتی بورسی می‌شود یعنی در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. همه اتفاقات شرکت هم تابع قواعد بورس می‌شود. این موضوع باعث می‌َشود تصمیم‌گیری مدیران محدود شود و شفافیت در شرکت به وجود می‌آید. این واگذاری یک گام مهم بود.

ترکان تاکید کرد: انتقال «شستا» به بورس هرچند باعث می‌َشود اداره شرکت با قواره‌های بورسی انجام شود، اما این باعث افزایش ارزش سهام شرکت می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی گفت: امسال تعداد دیگری از شرکت‌های تابعه شستا مجدد در بورس عرضه اولیه می‌َشوند. قرار بوده است ۱۶ شرکت وارد بورس شوند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

در مجمع عمومی سالانه شستا پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به دوره مالی منتهی به خرداد ۹۹ و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره، مقرر شد از ۲۷۴۱ ریال سود محقق شده هر سهم، ۱۲۰۰ ریال سود نقدی معادل ۴۴ درصد توزیع شود.

همچنین سود سهام سهامداران حقیقی از ۱۵ آبان پرداخت خواهد شد که نحوه پرداخت متعاقباً طی اطلاعیه ای در کدال اطلاع رسانی خواهد شد. پرداخت سود سهامداران حقوقی نیز از طریق واریز به حساب بانکی اعلام شده ظرف مهلت قانونی صورت می پذیرد.

کد خبر 418903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =