مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۲۲)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۲۲مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس،‌ امروز در پایان معاملات بازار سرمایه ،  شاخص کل بورس ۱۳۲ واحد مثبت شد. به این ترتیب شاخص کل بورس به ۱ میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید.

1- سیگنال‌های بورسی رئیس جمهور
حسن روحانی در سخنان امروز خود بیان کرد: اطمینان داد که برنامه عرضه سهام شرکت‏ های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت،

2- صحرایی: اصلاح قیمت ها ادامه دارد
علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران با اشاره به عوامل نوسان شاخص طی دو روز گذشته از وجود ۳۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی نزد کارگزاری‌ها خبر داد و گفت: دوره اصلاح قیمت ها تمام نشده‌ است.

3- دبیر انجمن سیمان: تا پایان سال سیمان، بورس کالایی می شود
 دبیر انجمن انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان قیمت سیمان پاکتی را ۱۹ هزر و ۵۰۰ تومان بیان کرد و گفت: سیمان تا پایان سان در بورس کالا عرضه می شود

4- ورود ارز به کشور بصورت چمدانی
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین بیان کرد: تحریم‌ها تأثیر چندانی بر فعالان اقتصادی ندارد و بیش از یک دهه است که بانک‌های کشور ما تحریم است. از سال ۱۳۹۰ به بعد یاد گرفتیم ارز را به صورت چمدانی وارد کشور کنیم.

5-مذاکرات ایران و کره برای بازگرداندن ۸.۵میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده ایران
حسین تنهایی، رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: گفتگوها با سفیر کره جنوبی و نماینده بخش بازرگانی این کشور آغاز شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. بنابراین برای تشریح جزییات و نحوه این تفاهم باید صبر کرد.

6- دولت مانع افزایش ۲۵ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی نشود
پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: شهرداری‌ها در تمام شهرهای بزرگ دنیا در شرایط کرونا مورد حمایت قرار گرفتند و انتظار ما این است که اگر حمایتی از ما نمی‌کنند، از افزایش کرایه‌ها جلوگیری نکنند. دولت مانع افزایش ۲۵ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی نشود.

7- دلار آزاد ۳۱۷۵۰تومان اعلام شد
طبق اعلام کانون صرافان ایرانیان، دلار در بازار آزاد امروز با قیمت۳۱ هزار و ۷۵۰ تومان و   و یورو به ۳۷ هزار تومان فروخته می‌شود.در سایر صرافی‌های مجاز بانک‌مرکزی نیز قیمت دلار برای فروش به ۳۱ هزار و ۲۷۲ تومان و یورو ۳۶ هزار و ۷۲۳ تومان رسید.

8- ربیعی: قیمت دلار واقعی نیست
ربیعی، سخنگوی دولت گفت:در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نانوایی ها، و رستوران ها بیشترین اخطار بهداشتی دریافت کرده اند. قیمت دلار واقعی نیست، عرضه از سوی بانک مرکزی انجام می‌شود و البته تقاضایی برای آن نیست.

9- مهرداد کریمخانی می گوید "تقاضای بالای چین بعنوان بزرگترین مصرف‌کننده مس در جهان و همزمان افزایش احتمال اعتصاب در معادن شیلی باعث تقویت مس شده است.

10- ترامپ در راه فلوریدا است. تلاش برای کسب آرای خاکستری پنسیلوانیا و ویسکانسین آغاز شده است. رای گیری در جورجیا هم آغاز شده و مردم  از ۵ صبح صف کشیده اند. این احتمالا بزرگترین انتخابات تاریخ آمریکا از نظر درصد مشارکت کنندگان خواهد بود.

11-  بانک گلدمن ساکس آمریکا اعلام کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تاثیری در رشد بازارهای انرژی نداشته و پیروزی دموکرات‌ها می‌تواند خبر خوبی برای بازار نفت و گاز باشد. 

12- حباب سکه در بالاترین سطح قرار گرفت
محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا گفت: حباب سکه در بازار امروز به یک میلیون و ۸۳۰هزار تومان صعود کرده است. در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه امامی به ۱۶میلیون و ۴۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۵میلیون و ۳۵۰تومان رسید.همچنین قیمت نیم سکه در بازار امروز ۹میلیون تومان، ربع سکه شش میلیون و ۴۵۰هزار و سکه یک گرمی سه میلیون تومان است؛ هر مثقال طلا شش میلیون و ۴۵۰هزار و هرگرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۴۹۰هزار تومان قیمت خورد.

۱3- ارزش روز سهام پالایش یکم (۲۲ مهر)

در بازار امروز سهام پالایش یکم (دارا دوم) در مجموع به قیمت ۵۱۱ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۲۵۴ تومان رسید.

۱4- قیمت روز سهام عدالت (۲۲ مهر)
سهام عدالت امروز با افزایش نزدیک  به ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به بیش از ۱۴ میلیون و ۴۲۳ هزار تومان رسید.

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، اقتصاد آنلاین، صرافی بانک ملی، اتحادیه طلا و جواهر، اقتصاد آنلاین

کد خبر 418815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =