مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۲۰)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۲۰مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس،‌در معاملات امروز ۲۰ مهر ۹۹بازار سرمایه،  شاخص کل با افزایش ۵۵,۲۲۱ واحدی (۳.۵۸ درصد)، به محدوده یک میلیون و ۵۹۷ هزار واحدی رسید و ارزش سهام عدالت نیز افزایشی بود.

۱- سامانه خرید و فروش خودرو روی زمین ماند!/قیمت خودرو همچنان صعودی
سال ۸۷   نمایشگاه ماشین داران، از راه اندازی سامانه‌ای برای کنترل بازار خودرو خبر دادند. اما این سامانه به فراموشی سپرده شده است و همچنان قیمت خودرو صعودی است.

۲- افزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شد
به فاصله چند ساعت پس از واکنش مجلس به افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت بلیت هواپیما، وزیر راه و شهرسازی از منتفی شدن اقدام انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

۳- تحولات بازار ارز امروز ۲۰ شهریور ۹۹
قیمت دلار آمریکا (اسکناس) برای فروش ۳۱ هزار و ۵۰ تومان و برای خرید ۲۹هزار ۹۰۰ تومان است.قیمت هر اسکناس یورو نیز با عبور از مرز ۳۶ هزار تومان، در صرافی‌های بانکی به ۳۶,۷۰۰ تومان برای فروش و ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید رسید.

۴- قیمت سکه ۲۰ مهر ۱۳۹۹
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید،  در بازار آزاد تهران به ۱۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

۵- هر پاکت سیمان را ۲ هزار تومان گران تر می خریم!
شیخان، دبیر انجمن سیمان کشور گفت: دو نوع سیمان فله و پاکتی در بازار داریم، نرخ سیمان فله هیچ تغییری نکرده است. تنها پاکت سیمان گران شده است و این گرانی  بر نرخ نهایی سیمان پاکتی ۲هزار تومان تاثیر گذاشته است. زمانی که به گرانی پاکت سیمان اعتراض می‌کنیم، تولیدکنندگان می‌گویند مواد اولیه آن در بورس کالا گران شده است.

۶- رشد دارا یکم همراه با محبوب شدن برای حقیقی‌ها
قیمت سهام دارا یکم برای معاملات در روز کاری بعد ۲۲ هزار و ۶۲۰ تومان تعیین شد. در بازار امروز بیش از۹۹ درصد متقاضیان دارا یکم را سهامداران حقیقی تشکیل می‌دادند و حدود ۹۸ درصد عرضه‌کنندگان این سهام نیز حقیقی‌ها بودند.

۷- تحولات سهام عدالت امروز ۲۰ مهرماه ۹۹
ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با تغییر محسوسی نسبت به روز قبل با افزایش قیمت به رقم ۱۴۱ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۱۲۳ ریالی رسید.

۸-ارزش پالایشی یکم در ۲۰ مهرماه
ارزش سهام پالایشی یکم امروز در برخی از نمادها با افزایش همراه بود که در مجموع ارزش این سهام به ۴۸ میلیون و ۲۷۱ هزار ریال رسید.نمادهای شتران و شپنا امروز بعد از برگزاری مجامع خود بازگشایی شدند که با افزایش قیمت همراه بودند.

۹- پیش بینی از آینده طلا در زمان نه چندان دور
پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا تا سال ۲۰۲۴ به سطح ۴۵۰۰ دلار افزایش یابد و سپس در این سال به سطح ۳۰۰۰ دلار سقوط کند. از این تاریخ، روند صعود بلندمدت طلا آغاز خواهد شد و قیمت‌ها در سال ۲۰۲۸ به ۷۵۰۰ تا ۱۰ هزار دلار در هر اونس افزایش خواهند یافت.

۱۰- حضور ۱۰ میلیون سرمایه‌گذار در بزرگترین عرضه اولیه جهان
صندوق‌های سرمایه‌گذاری چینی موفق شدند برای عرضه اولیه سهام شرکت Ant از بیش از ۱۰ میلیون سرمایه‌گذار حدود ۹ میلیارد دلار نقدینگی جمع‌آوری کنند.

۱۱- ورود تمام صندوق های ETF به بورس
مدیر روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی خبر داده، عرضه سهام خودرویی‌-فلزی منتفی نشده و این صندوق تحت قالب دارا دوم قطعا پایان سال عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد بهبود اوضاع سهام بانکی انگیزه اصلی دولت برای پیش گرفتن عرضه دارا سوم نسبت به دارا دوم است.
 

۱۲- نمادهای وتجارت و وپارس بازگشایی شدند
در جریان معاملات امروز نمادهای معاملاتی وتجارت، وپارس، تملت، وکار، شیران، چفیبر بازگشایی شدند و مورد معامله سهامداران قرار گرفتند.

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، رویترز، تسنیم، باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 418606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =